خبرگزاری کار ایران

کارگران پروژه‌ای عسلویه: افزایش دستمزد نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۴۷۵

کارگران پروژه‌ای عسلویه از شرایط مزد و حقوق خود در سال جدید انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد، یک کارگر پروژه‌ای عسلویه است که نمی‌خواهد نام خانوادگی‌اش در این گفتگو بیاید. او به نمایندگی از جانب کارگران پروژه‌ای عسلویه یا همان کارگرانی که با پیمانکاران کوچکِ دست چندم کار می‌کنند، از وضعیت مزد و حقوق در سال جدید انتقاد کرد.

او که یک کارگر داربست‌بند است؛ در این رابطه می‌گوید: مزد بسیاری از کارگران پروژه‌ای پارس جنوبی در سال جدید افزایش نیافته و پیمانکاران هنوز همان حقوق سابق را پرداخت می‌کنند و به هیچکس پاسخگو هم نیستند؛ در واقع، حقوقی که در فروردین گرفتیم با حقوق سال قبل هیچ فرقی نداشت.

این کارگر پروژه‌ای ادامه داد: برخی پیمانکاران دست چندمِ عسلویه حتی 35 درصد افزایش مصوب شورایعالی کار را نپذیرفته‌اند؛ اینها اصلاً به قانون پایبند نیستند، افزایش مزد و مزایای مزدی را قبول ندارند و کارفرمایان بالادستی نیز نظارتی اعمال نمی‌کنند.

به گفته محمد، پیمانکاران در منطقه پارس جنوبی فعال مایشاء هستند و هرچه بخواهند انجام می‌‌دهند.

او افزود: در روزهای گذشته کارگران پروژه‌ای در برخی سایت‌ها دست از کار کشیدند تا به شرایط مزدی خود اعتراض کنند؛ متاسفانه کارگران پروژه‌ای در پایین‌ترین سطح در رتبه‌بندی نیروی انسانی در پارس جنوبی هستند و گویا صدایشان به گوش کسی نمی‌رسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز