خبرگزاری کار ایران

اعتراضات کشاورزان و رانندگان اروپا به اسپانیا رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۳۷۲

پلیس اسپانیا با گروهی از کشاورزان و رانندگان کامیون در مادرید پایتخت اسپانیا به دلیل مسدود شدن جاده‌ها درگیر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، روز یکشنبه کشاورزان و رانندگان کامیون و ماشین آلات سنگین جاده‌ای و کشاورزی اسپانیا در اعتراض به سیاست جدید اتحادیه اروپا درباره مالیات و عوارض سوخت مصرفی و سیاست‌های تجاری در خارج از ورزشگاه اتلتیکو مادرید تجمع کردند تا اسپانیا ششمین کشوری باشد که به اعتصابات زنجیره‌ای کشاورزان و کارگران صنعت حمل و نقل اروپا پیوسته است. 

پلیس اسپانیا روز یکشنبه با گروهی از کشاورزان و رانندگان کامیون در مادرید پایتخت اسپانیا به دلیل مسدود شدن جاده‌ها درگیر شد. کارگران و کشاورزان در حالی که تلاش می‌کردند به یک جاده اصلی دسترسی پیدا کنند، با پلیس درگیر شده و چند نفر از آنها که به قوانین محیط زیستی و تجاری جدید معترض بودند، بازداشت شدند. 

یک گروه به نمایندگی از رانندگان و یک گروه دیگر به نمایندگی از کشاورزان برای پیگیری مطالبات و هماهنگی اعتراضات به تازگی در اسپانیا تشکیل شده‌ که «پلتفرما» نام دارد. این گروه‌ها از روز شنبه گردهم آمدند تا مشترکاً از رهبران سیاسی اسپانیایی و اروپایی درخواست اقدام به نفع این اصناف را داشته باشند. آن‌ها ادعا می‌کنند قوانین حفاظت از محیط زیست ذیل افزایش نرخ سوخت گازوئیلی و عوارض سوخت آنان را در رقابت با سایر همکاران خود در خارج اروپا تضعیف کرده است. 

اعضای هر دو گروه با تکان دادن پرچم اسپانیا، پوشیدن جلیقه‌های زرد و فریاد «Viva Espana» در پارکینگ نزدیک استادیوم اتلتیکو مادرید جمع شدند و بر اتحاد نیروی کار این کشور برای اعتراض به وضعیت موجود تاکید کردند. 

مانوئل هرناندز، رئیس و نماینده رانندگان کامیون‌های فعال در جاده‌ها، گفت: دولت ما را مجبور می‌کند اقداماتی انجام دهیم که متاسفانه محصولات بد موقع و بی‌کیفیت به دست مصرف کنندگان برسد. این هم به ضرر ماست و هم به ضرر مردم! به همین دلیل است که ما از سیاستمداران می‌خواهیم که مسئولیت خود را بپذیرند و کاری انجام دهند که سیاست‌های جدید درباره موضوع سوخت اصلاح شود. 

از روز شنبه به‌طور رسمی، کشاورزان اسپانیایی به همتایان خود در اتحادیه اروپا شامل کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، پرتغال، رومانی و بلژیک در تظاهرات روزانه پیوسته‌اند که شامل مسدود کردن چندین بزرگراه و بندر می‌شود. 

در اسپانیا اما گروهی متشکل از ۲۰۰ معترض سعی کردند در مقابل مقر حزب حاکم سوسیال دموکرات اسپانیا تجمع کنند که حضور گسترده پلیس مانع از نزدیک شدن آن‌ها شد. 

هر دو گروه رانندگان و کشاورزان این کشور همچنین در بیانیه‌ای تاکید کردند تا زمانی که خواسته‌هایشان برآورده نشود، به اعتراضات خود در مادرید و سراسر کشور ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز