خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر تهران:

در بحث ایثار و شهادت با "تکرار تاریخ" مواجه هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۰۴۴

مراسم شب پنجم محرم خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران شب پنج‌شنبه در دفتر مرکزی این تشکل در تهران با حضور جمعی از اعضای خانه کارگر و مسوولان و پرسنل این تشکل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل حق پرستی (دبیر اجرایی خانه کارگر تهران) در مراسم شب پنجم محرم خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری ماه محرم گفت: ما همیشه در طول تاریخ مدیون ایثار و رشادت شهدا هستیم. همچنین در بحث شهادت همواره و همیشه با مسئله تکرار تاریخ مواجه بودیم. چنانچه یک روز هفتاد و دو تن از یاران امام حسین(ع) تقدیم اسلام شدند و یک روز نیز در سال های نخستین پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با شهادت شهید بهشتی و هفتاد و دوتن از یاران ایشان در حزب جمهوری اسلامی مواجه شدیم.

وی افزود: امشب منتسب به حضرت عبدالله بن حسن فرزند امام حسن(ع) است که با آن سن اندک به مرد بزرگ میدان بدل گشتند و این درحالی بود که تنها یازده سال سن داشتند. 

حق پرستی تصریح کرد: کسانی که به کربلا رفته و اربعین کربلا را از نزدیک دیده و توفیق زیارت داشتند، می‌دانند که راه‌های متفرقه و بیراهه‌ای است که زیارت کنندگان امام حسین(ع) و یارانش می‌توانند از آن راه‌ها استفاده کنند. حتی در زمان صدام نیز این راه‌ها قابل استفاده بود.

دبیر اجرایی خانه کارگر تهران گفت: بسیاری از کشورهای همسایه ما امروزه گاه نا امن هستند و ناامنی در برخی از آنها برای نا امن سازی و هجمه به کشور ماست؛ اما این امنیتی که توسط جوانان این مرز و بوم و مردم در مرزها برقرار شده نباید فراموش شود و همیشه این نوید را باید بدهیم که باید بیدار و هشیار بود تا شرایط امنیتی کشور پاس داشته شود.

او ادامه داد: برخی مانند زهیر در روز عاشورا وجود داشتند که با دعوت و مذاکره و هدایت امام حسین(ع) به جبهه اهل بیت(ع) وارد شدند. تغییر چنین شخصیتی از طریق گفتگو و بحث و مذاکره تنها ممکن بوده است.

وی در پایان گفت: مانند حادثه شهادت ایثارگونه عبدالله بن حسن(ع) ما از کل حادثه عاشورا درس فداکاری و ایثار می‌گیریم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز