خبرگزاری کار ایران

درخواست آمریکا از نتانیاهو برای تسامح در برابر اعتراضات حقوقی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۸۴۸

کاخ سفید روز چهارشنبه پس از دستگیری ده‌ها معترض مخالف نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو و کابینه رژیم صهیونیستی، از این رژیم و رهبران آن خواست به حق تجمع مسالمت‌آمیز مردم شهرک‌نشین و شهروندان احترام بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز، ایالات متحده آمریکا از کابینه رژیم صهیونیستی خواسته است که در میان اعتراضات شهرک‌نشین‌ها و شهروندان مناطق اشغالی به اصلاحات حقوقی و قضایی دولت، به آزادی تجمع احترام بگذارد. 

کاخ سفید روز چهارشنبه پس از دستگیری ده‌ها معترض مخالف نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو و کابینه رژیم صهیونیستی، از این رژیم و رهبران آن خواست به حق تجمع مسالمت‌آمیز مردم شهرک‌نشین و شهروندان صهیونیست احترام بگذارد. 

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «ما از مقامات می‌خواهیم که از حق تجمع مسالمت‌آمیز دفاع کنند و به آن احترام بگذارند. واضح است که بحث‌ها و بحث‌های مهمی در اسرائیل درباره طرح پیشنهادی دولت برای اصلاح قوانین اساسی وجود دارد. ما نیاز داریم تا در کابینه نتانیاهو شرایط تحقق یک دموکراسی پرجنب و جوش را مهیا کند.» 

معترضان معتقدند اصلاحات حقوقی و قضایی دولت نتانیاهو شرایط را برای کار آزاد و فعالیت‌های مدنی و کسب و کارها محدود می‌کند و قدرت دولت در برابر اصناف، تشکل‌ها و افراد را افزایش می‌دهد. این معترضان در هفته‌های گذشته همچنان با سرکوب شدید پلیس دولت نتانیاهو مواجه شدند.

این اعتراضات از ابتدای سال جدید میلادی آغاز شده و دولت نتانیاهو بر سر آن یکبار تا مرز فروپاشی نیز رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز