خبرگزاری کار ایران

در آیین افتتاح ۱۶هزار شغل مطرح شد؛

زنان در متن اقتصاد و تولید، کجای دنیا اینگونه است؟!

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۷۶۲

معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت: در شرایطی که نظام جمهوری اسلامی را به کم توجهی به زنان متهم می‌کنند در طرح‌هایی که امروز افتتاح شد ۲۳ درصد تسهیلات به زنان اختصاص داده شده و ۴۷ درصد اشتغال ویژه بانوان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن منصوری، معاون اجرایی ریاست‌جمهوری، در آیین افتتاح ۱۶ هزار طرح اشتغال -مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید- با تاکید بر اینکه در شاخص‌های کلان اقتصادی روند روبه رشدی داریم گفت: در کاهش نرخ تورم عملکرد باید بهتر شود، اما در رشد تولید، صادرات و ایجاد اشتغال روند متفاوتی نسبت به سالهای قبل داریم.

وی گفت: هدفگذاری دولت در ایجاد یک میلیون شغل محقق شده است. البته زمان می‌برد تا این اتفاقات خوب منجر به اتفاقات مهم‌تری مثل کنترل نرخ تورم شود که در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد.

منصوری گفت: صندوق کارآفرینی امید به صورت نمادین ۱۶هزار طرح را بهره‌برداری کرد که این طرح‌ها به صورت جداگانه، هرکدام شناسه و هویت خود را دارند و بیش از ۴۸هزار شغل ایجاد خواهند کرد.

معاون اجرایی ریاست‌جمهوری گفت: در این طرح‌ها حدود ۲هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده اما بیش از  شش هزار و پانصد میلیون تومان از سرمایه مردم فعال شده و به گردش افتاده است.

منصوری گفت: به طور میانگین از این ۱۶هزار طرح، هر طرحی تقریبا ۳ شغل ایجاد کرده که خیلی از این‌‌ها مشاغل خرد و متوسط است. اگر بخواهیم با منابع بزرگ به دنبال ایجاد اشتغال باشیم موفق نمی‌شویم. در همه‌ی کشورها این مدل را پیش می‌برند و در کنار سرمایه‌گذاری‌های سنگین به رشد اشتغال پایدار خرد می‌پردازند.

وی با اشاره به اهمیت حل مشکل اشتغال گفت:  با افتخار می‌گوییم ما در این حوزه با موفقیت پیش رفتیم.  نمی‌گوییم مشکل اشتغال نداریم، در برخی مناطق مشکل جذب در این حوزه داریم اما در خیلی از استانها در شغل‌های پایه، یعنی مشاغلی که نیاز به تحصیلات تکمیلی ندارد، وضع خوبی داریم. در شهرستانهای پاکشت و رباط‌کریم با مشکل کمبود کارگر مواجه‌ایم، یعنی به قدری فرصت شغلی ایجاد شده که کارگر برای آن وجود ندارد.

منصوری گفت: در شرایطی که نظام جمهوری اسلامی را به کم توجهی به زنان متهم می‌کنند در طرح‌هایی که امروز افتتاح شد ۲۳ درصد تسهیلات به زنان اختصاص داده شده و ۴۷ درصد اشتغال ویژه بانوان بوده است که این نشان می‌دهد زنان امروز در متن میدان اقتصادی و تولید هستند در کجای دنیا اینگونه کار می‌شود؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز