خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران «روغن نباتی نرگس شیراز» برای رفع مشکلات این کارخانه

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۱۱۶

جمعی از کارگران کارخانه «روغن نباتی نرگس شیراز» که در سه ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند، از مسئولان خواستند باتوجه به اشتغال حدود ۱۵۰ کارگر باقی مانده در این واحد تولیدی، نسبت به رفع مشکلات این واحد و پرداخت حقوق آنان اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران روغن نباتی نرگس شیراز با یادآوری مشکلاتی که باعث شده این واحد تولیدی به دلیل مشکلات مالی توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را نداشته باشد، گفتند: در حال حاضر شرایط تولید در این کارخانه مهم صنعتی نامناسب است و در صورت بی‌توجهی به مشکلات، به زودی شاهد تعطیلی و بیکاری کارگران خواهیم بود.

به گفته این کارگران، شرایط فوق تهدیدی برای امنیت شغلی حدود ۱۵۰کارگری است که در کارخانه باقی مانده‌اند، به همین دلیل طی ماه‌های گذشته کارگران روغن نباتی نرگس برای بیان مشکلات محل کار خود چندین ملاقات با مسئولان استانی (استاندار، فرماندار، اداره کار) و نمایندگان مجلس داشته‌اند که هنوز نتیجه‌ای از این گفتگوها حاصل نشده است.

یکی از کارگران شرکت روغن نباتی نرگس شیراز درباره معوقات بیمه‌ای همکاران خود گفت: علاوه بر تعویق حدود سه ماه  حقوق، در زمینه بیمه تامین اجتماعی با مشکلات زیادی روبرو هسیتم به طوری که حدود ۵ ماه حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی واریز نشده است.

این کارگر با اشاره به اینکه برای رسیدگی به وضعیت کارخانه و پرداخت حقوق بارها با مسئولان مرتبط صحبت کرده‌ایم، در ادامه افزود: با وجود آنکه امکان تولید روغن در این کارخانه وجود دارد اما اقدامی برای تهیه مواد اولیه تولید انجام نمی‌شود. کاهش تولیدات و افزایش مطالبات باعث شده این واحد تولیدی که ظرفیت تولید روزانه ۱۰۰ تن روغن را دارد، فقط برای چند روز مواد برای تولید داشته باشد و کارگران در مابقی روزها کاری برای انجام ندارند.

به گفته این کارگر؛ در چند سال گذشته مدیران شرکت و مسئولان استانی بارها وعده رسیدگی به وضعیت کارخانه و پرداخت مطالبات آنان را داده‌اند اما هنوز منتظر اقدام جدی مسئولان به خصوص نهاد قضایی هستیم.

وی در خصوص آغاز مشکلات این کارخانه اظهار کرد: این واحد تولیدی که از سال ۱۳۳۳ راه‌اندازی شده سال ۱۳۷۱ بدون کارشناسی به بخش خصوصی واگذار شد و از آن زمان تاکنون شاهد کاهش رونق تولید و بیکاری کارگران بوده‌ایم.

به ادعای این کارگر؛ نرگس شیراز یک مجموعه تولیدکننده قوطی‌های فلزی نیز دارد که به دلیل تامین نشدن مواد اولیه تولید (ورق) فعالیت مداوم ندارد.

وی با بیان اینکه کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز از ظرفیت‌های بالایی برای ایجاد شغل برای اهالی استان برخوردار است و ما انتظار داریم مدیریت کارخانه با تدابیر مناسب‌تری با مشکلات مواجه شود تا از این محل برای کارگران شاغل و بازنشسته کارخانه نارضایتی پیش نیاید، گفت: ما خواستار توجه جدی مسئولان برای فعال شدن روغن نباتی شیراز و استفاده از تمام ظرفیت‌های آن هستیم در عین حال از مسئولان بالادستی استان می‌خواهیم پیگیر وضعیت کارخانه روغن نباتی نرگس و کارگرانش باشند تا به افزایش مشکلات منجر نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز