خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی مخابرات گیلان تعلیق شد/ استمرار مشکلات و پیگیری کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۰۳۴

کارگران مخابرات گیلان می‌گویند: افرادی که پیگیرِ کار ما هستند، در مورد شرایطِ کار و حقوقِ دریافتیِ ما حقیقت را نمی‌گویند. اینکه ما مشکل بیمه داریم و حقوقمان ناچیز است را نه تنها به اطلاعِ مسئولانِ بالا دستیِ نمی‌رسانند بلکه تمام تلاش خود را می‌کنند تا وضعیتِ ما را بهتر از آن چیزی که هست، نشان دهند.

نیروهای بخش خصوصی مخابرات گیلان در تماس با خبرنگار ایلنا، از تداوم وضعیتِ خود و عدم توجه به مشکلاتشان خبر دادند. 

این نیروها می‌گویند: با وجود پیگیریِ انجمن صنفی کارگری بخش خصوصی مخابرات گیلان و مکاتبات بسیار با مقامات استانی و کشوری در خصوص مشکلات و همچنین شکایت به مراجع حل اختلاف نه تنها مشکلی حل نشده بلکه تصمیماتِ ناصحیح مدیران مجموعه، سبب تضییع بیشتر حقوق نیروها شده است. 

از جمله مهم‌ترین مشکلات نیروهای بخش خصوصی مخابرات گیلان، بدهیِ مخابرات به سازمان تأمین اجتماعی و در نتیجه‌ عدم اعتبار بیمه‌ی پایه و تکمیلی این نیروها است. همچنین این نیروهای پیمانکاری بارها به قرارداد خود اعتراض کرده‌اند. 

این نیروها می‌گویند: افرادی که پیگیرِ کار ما هستند، در مورد شرایطِ کار و حقوقِ دریافتیِ ما حقیقت را نمی‌گویند. اینکه ما مشکل بیمه داریم و حقوقمان ناچیز است را نه تنها به اطلاعِ مسئولانِ بالا دستیِ نمی‌رسانند بلکه تمام تلاش خود را می‌کنند تا وضعیتِ ما را بهتر از آن چیزی که هست، نشان دهند. 

به گفته‌ی آن‌ها، مسئولان مخابرات به جای حل مشکل، رئیس انجمن صنفی را از کار بیکار کرده‌اند تا مثلا درس عبرتی باشد برای سایرین تا دیگر به دنبال مطالبه‌ی حداقلی‌ترین حقوق قانونی خود هم نباشند! 

در همین رابطه، انجمن صنفی کارگری بخش خصوصی مخابرات گیلان در بیانیه‌ای با اشاره به مشکلات این نیروها و تأکید بر عدم حل مشکلات با وجود پیگیری‌های بسیار، نوشت: «مدیران شرکت مخابرات با هدف قرار دادنِ رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مخابرات گیلان و تعلیق ایشان از کار قصد به حاشیه کشاندن اصل مطالبات و جوسازی برای عقب نشینی پرسنل از مواضع قانونی خود را دارند. رویکردهای قهریه با سرمایه‌های انسانی و علی‌الخصوص نمایندگان صنفی از یکسو و عادی‌سازی مشکلات کارکنان مخابرات نزد دستگاه‌های نظارتی و گزارش خلاف واقع به آنان از سوی دیگر، منجر به وخیم‌تر شدن بیش از پیش شرایط شده است.» 

انجمن‌های صنفی کارگری بخش خصوصی مناطق مخابراتی ایران نیز در بیانیه‌ای به تعلیقِ حسن اکبری، رئیس انجمن صنفی مخابرات گیلان، واکنش نشان دادند و نوشتند: «ما انجمن‌های صنفی مناطق مخابراتی استانها به نمایندگی از کل پرسنل مخابرات ایران ضمن اعلام تعلق سازمانی به مخابرات ایران، بی‌اعتنایی به قانون را محکوم نموده و خواستار بازگشت به کار جناب اکبری با قید فوریت و اقدامی عاجل هستیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز