خبرگزاری کار ایران

انتقاد کارگران نگهبانی از عدم رعایت سقف ساعت کار/ زمان کافی برای استراحت نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۲۱۵

یک کارگر نگهبانی که به صورت شیفتی کار می‌کند، از عدم رعایت سقف ساعت کار انتقاد کرد.

یک کارگر نگهبان با انتقاد از ساعات طولانی کار در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: ۲۴ ساعت شیفت هستیم و ۲۴ ساعت استراحت؛ در واقع نیمی از ساعات هفته را سر کار هستیم آنهم بدون توجه به تعطیلات رسمی یا محدودیت‌های ساعت کار در قانون کار.

این کارگر با بیان اینکه کارفرما با این دلیل که نیرو کم دارد، نیروها را به صورت سیستم ۲۴-۲۴ تقسیم کرده‌ است، گفت: ساعت ده امروز که بعد از بیست و چهارساعت کارمان تمام می‌شود و خانه می‌رویم و ساعت ده صبح فردا باید برگردیم. درواقع زمان کافی برای استراحت نداریم.

لازم به ذکر است که این شیوه کار با الزامات قانون کار مغایرت دارد. در قانون کار، ضوابطِ «کار نوبتی» به دقت مشخص شده است. ماده ۵۷ قانون کار می‌گوید: «در کار نوبتی ممکن است ساعات کار از ۸ ساعت در شبانه روز و چهل و چهار ساعت در هفته تجاوز نماید، لکن جمع ساعات کار در‌چهار هفته متوالی نباید از ۱۷۶ ساعت تجاوز کند.» با این حال در بسیاری از مشاغل شیفتی یا نوبتی، این الزام قانونی رعایت نمی‌شود؛ کارگران مشاغل نگهبانی و برخی شغل‌های نوبتی دیگری هستند که بیش از دویست یا حتی ۲۵۰ ساعت در هفته کار می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز