خبرگزاری کار ایران

نارضایتی شماری از کارگران پیمانکاری شهرداری شوش از نقل و انتقالات شغلی/ شهرداری: جابجایی‌ها جنبه‌ تنبیهی و تهدید ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۰۵۸

اصرار برای انتقال و جابجایی تعدادی از کارگران شهرداری شوش، آن‌ها را به شرایط کاری خود معترض کرد اما مسئولان شهری می‌گویند هرگونه جابجایی از سوی مدیریت و معاونت شهرداری با هماهنگی پیمانکار مربوطه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری اعلام کردند حدود ۱۲ نفر از کارگران واحد فضای سبز شهرداری شوش و ۹ نفر از کارگران واحد خدمات و سه کارگر واحد عمران از شرایطی شغلی که کارفرما برای انتقال آن‌ها در نظر گرفته است، رضایت ندارند.

یک منبع کارگری که نخواست نامش فاش شود، با اشاره به اینکه کارگران یاد شده که به واسطه یک شرکت پیمانکاری در استخدام واحد خدمات، فضای سبز و عمران شهرداری شوش مشغول کار بودند، از روز (پنجم مرداد ماه) نامه جابجایی‌شان ابلاغ شد، افزود: با تصمیم کارفرما ۱۲ نفراز کارگران واحد فضای سبز به همراه سه کارگر واحد عمران به خدمات و ۹ نفر از کارگران واحد خدمات به واحد فضای سبز جابجا شدند که همگی از آنچه خود شرایط نامتعارف و نامناسب کاری می‌نامند، گله دارند.

کارگران مدعی شدند؛ به ما گفته شده که اگر کارگری با درخواست انتقال به واحد موردنظر موافقت نکند به منزله انصراف از کار تلقی شده و اخراج می‌شود.

بنابر اظهارات یکی از کارگران؛ این جابجایی‌ به دنبال اتفاقات اخیر در شهرداری شوش رخ داد. . مدیران شهرداری، پیمانکار فضای سبز و خدماتی که اخیرا در مناقصه برنده مزایده شده را به رسمیت نمی‌شناسند و کماکان پیمانکار قبلی که قراردادش به اتمام رسیده، مشغول به کار است. بنابراین با ایجاد بحث جابجایی کارگران می‌خواهند مانع فعالیت پیمانکار جدید شوند.

او گفت: اگر مدیران شهری شوش طبق قانون قصد تغییر پیمانکار فعلی را نداشتند؛ چرا مناقصه برگزار کرده‌اند؟

طبق اظهارت این کارگر؛ یکی دیگر از موارد مورد مطرح از سوی شهرداری برای جابجایی کارگران این است که برای ایام محرم نیاز به نیروی کار بیشتری برای نطافت دارد این در حالی است که ما کارگران حاضریم روزها سر کار اصلی خود باشیم و شب‌ها رایگان برای ایام محرم کار کنیم.

یکی دیگر از کارگران با ابراز نارضایتی از جابجایی‌های صورت گرفته، گفت: مسئولان شهرداری شوش در شرایطی اصرار به انتقال ما کارگران دارند که طی چند ماه گذشته هیچ راه‌حلی برای پرداخت مطالبات سه تا چهارم ماهه ما کارگران پیدا نکرده‌اند و امروز ما کارگران دغدغه کار در جایی غیر از محل کار سابق‌مان را که در آن تخصص داریم را نداریم. تصمیمی که مسئولان شهری در بخش خدمات و فضای سبز گرفته‌اند بدون توجه به منافع کارگران بوده و حتی منافع شهرداری را در نظر نگرفته‌اند.

به گفته این کارگر؛ کارگران برای پیگیری وضعیت شغلی خود چندین بار به ساختمان اداره کار، شورای شهر و فرمانداری شهرستان مراجعه کرده‌اند.

در همین زمینه روابط عمومی شهرداری شوش با ارائه توضیحاتی گفت: کارگران مورد نظر پیمانکاری بوده و به صورت حجمی جذب شهرداری شده‌اند و حکم ثابتی در خصوص بکارگیری ثابت آن‌ها در واحد خاصی وجود ندارند. آنها با صلاحدید مدیریت و بر حیث نیاز و با اولویت خدمات‌رسانی به شهروندان خصوصا در ایام ماه محرم و لزوم پاکسازی معابر شهری طبق هماهنگی پیمانکار مربوطه جابجا شده‌اند و هرگونه جابجایی از سوی مدیریت و معاونت شهرداری با هماهنگی پیمانکار مربوطه انجام شده و به هیچ وجه جنبه‌ی تنبیه، تهدید و اخراج و اعمال فشار و امثال این موارد به کارگران را ندارد. لذا موضع گیری و فرافکنی در این خصوص هرگز صحت ندارد. مجددا یادآور می‌شوم که بحث نظافت محیط شهری و معابر در اولویت فعالیت شهرداری بوده است و از آنجایی که تمکین و اطاعت‌پذیری از دستورات مدیریت در حوزه کاری وظیفه هر یک از کارگران مذکور است، درخصوص بازگشت به کار آن‌ها به محل کار سابق محل خدمتشان بر اساس نیاز شهرداری تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی همچنی گفت: در خصوص شیوه انتخاب پیمانکار نیروهای خدماتی و فضای سبز شهرداری باید بگویم که انتخاب پیمانکار مربوطه، براساس قوانین حاکم بر شهرداری‌ها و همچنین آیین نامه معاملاتی و کمیسیون معاملاتی شهرداری صورت می‌گیرد. بنابراین ملاک انتخاب پیمانکار در مناقصه‌ها بر اساس آیین‌نامه و کمیسیون مربوطه با درنظر گرفتن مناسب‌ترین قیمت پیشنهادی صورت می‌گیرد نه بر اساس کمترین قیمت. کمترین قیمت و مناسب‌ترین قیمت دو معیار اصلی پیمانکار بوده و تاثیر بسزایی در برنده بودن مناقصه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز