خبرگزاری کار ایران

سردرگمی‌کارگران شرکتی ایثارگر توسعه تعاون اروند برای تبدیل وضعیت/ منتظر اجرای قانون هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۹۹۲

برخی کارگران ایثارگر شرکت توسعه تعاون منطقه آزاد اروند از تعلل این شرکت برای اجرای مصوبه تبدیل وضعیت استخدامی کارگران شرکتی ایثارگر انتقاد کردند.

تعدادی از کارگران شرکت توسعه تعاون منطقه آزاد اروند در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: حدود ۱۲نفر از مجموع ۷۰ نفر از کارگرانی که تحت مسئولیت یک پیمانکار با نظارت شرکت توسعه تعاون منطقه آزاد اروند در مجتمع تجاری اروند یا (کنزالمال)، مجموعه ورزشی مرتضی علی (ع) و سازمان قدیم منطقه آزاد مشغول کارند، مشمول طرح تبدیل وضعیت ایثارگران همانند سایر کارکنان و کارگران قرارداد مستقیم و رسمی هستند. علارغم اینکه ما کارگران شرکتی مشمول این طرح، مدارک و اسناد مورد نیازخود را از سال پیش به سازمان بنیاد شهید و امورایثارگران ارائه کرده‌ایم اما سازمان توسعه تعاون منطقه اروند در انجام این کار تعلل می‌کند.

آن‌ها با بیان اینکه تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در نهادهای دولتی و عمومی، نص صریح قانون است که متاسفانه مدیران و پیمانکاران شرکت توسعه تعاون منطقه آزاد اروند مانع اجرای قانون مذکور شده و آنرا اجرایی نمی‌کنند، افزودند: با وجود آنکه طرح تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در اکثر نهادهای دولتی و عمومی در سال ۱۴۰۰ انجام شده اما این طرح هنوز که در تیرماه سال ۱۴۰۱ قرار داریم برای کارگران شرکتی توسعه تعاون منطقه آزاد اجرایی نشده است.

طبق اظهارات آن‌ها؛ براساس بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰، همه ایثارگران نهادها ازجمله منطقه آزاد اروند باید تا قبل از پایان سال، تبدیل وضعیت شده و رسمی شوند.

کارگران شرکتی ایثارگر شرکت توسعه تعاون منطقه آزاد اروند با انتقاد از ادامه بلاتکلیفی در وضعیت شغلی خود گفتند: سال پیش مدام این ماه و آن ماه کردند؛ حالا هم اجرای طرح را به سال ۱۴۰۱ کشانده‌اند؛ این در حالیست که مشخص نیست دولت چه لایحه‌ای و با چه کیفیتی ارائه دهد؛ در چنین شرایطی امید چندانی به تبدیل وضعیت و بهبود اوضاع شغلی‌مان نداریم.

این کارگران با بیان اینکه برخی مسئولان و سازمان توسعه تعاون منطقه اروند در پاسخ به برخی از کارگران ایثارگر شرکتی می‌گویند که شرایط تبدیل وضعیت با این قانون را ندارید بنابراین نباید این موضوع پیگیری شود.

به گفته کارگران ایثارگر شرکتی سازمان توسعه تعاون منطقه آزاد اروند؛ قرارداد کارگران شرکتی مشمول طرح تبدیل وضعیت ایثارگر با پیمانکار در حال اتمام است و به زودی تعیین تکلیف می‌شود.

این کارگران با بیان اینکه امیدواریم مسئولان در سال جاری، همه موانع را رفع کنند تا بدون مشکل و مانع، تبدیل وضعیت شویم، افزوند: ما کارگران چیزی فراتر از قانون نمی‌خواهیم.

کارگران خدماتی و فضای سبز ایثارگر شرکتی شاغل در شهرداری نیشابور برای تبدیل وضعیت خود همچنان در انتظار به‌سر می‌برند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز