خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه:

کمیسیون تلفیق حداقل حقوق‌ها را ۶۰ درصد افزایش داد/ تخصیص ۲۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه برای سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۶۴۱

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: کمیسیون تلفیق حداقل حقوق‌ها را ۶۰ درصد افزایش داد.

به گزارش ایلنا، «حمیدرضا حاجی بابایی» در نشست خبری با رسانه‌ها، گفت: ما حداقل دریافتی بازنشستگان را به ۵ میلیون تومان و حداقل حقوق شاغلان را ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پیش‌بینی کردیم. کمیسیون تلفیق حداقل حقوق‌ها را ۶۰ درصد افزایش داد. پرداخت حقوق تا ۵ میلیون تومان معاف از مالیات است. همچنین حقوق‌های ۵ تا ۱۵ میلیون تومان، شامل ۱۰ درصد مالیات می‌شود، این در حالی است که دولت مالیات حقوق تا ۱۰ میلیون تومان را ۱۰ درصد در نظر گرفته بود. 

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس ادامه داد: همچنین مالیات حقوق‌های بین ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان، ۱۵ درصد و از ۲۵ تا سقف حداکثری حقوق، ۲۰ درصد تعیین شد. به حقوق‌های بیش از این رقم نیز که شامل‌کارانه پزشکان و برخی موارد خاص است، مالیات ۳۰ درصدی تعلق می‌گیرد.

وی همچنین گفت:  طبق مصوبه این کمیسیون حداکثر دریافتی کارکنان دولت باید ۷ برابر حداقل دریافتی باشد.

حاجی بابایی تصریح کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ معیشت مردم را مدنظر قرار داد. تخصیص ۲۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه برای سال آینده به این معناست که مجلس مشکلات مردم را لمس کرده و از آن‌ها آگاه است و تمام تلاش خود را برای بهبود معیشت مردم به کار گرفته است. 

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ متذکر شد: جدول شماره ۱۴ در کمیسیون تلفیق حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بسته شد که از این عدد حدود ۲۵۰ همت برای کمک به ارز ترجیحی و نهاده‌های کشاورزی و گندم اختصاص یافت. در سال آینده حدود ۷۳ همت یارانه نقدی پرداخت می‌شود. حدود ۲۲ همت از این محل برای مناطق محروم به منظور تأمین مسکن، آب، راه، مدرسه و خانه‌های بهداشت پیش بینی شده است. 

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ جدولی پیوست تبصره ۱ خواهد شد که در آن میزان درآمد نفتی، هزینه‌ها و اقداماتی که انجام می‌شود از جمله یارانه سوخت شفاف و مشخص خواهد بود. با این جدول بودجه نفت هر سال شفاف‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز