خبرگزاری کار ایران

کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت امروز به وزارت کار مراجعه کردند/ قول وزارت اقتصاد برای رسیدگی به خواسته‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۱۶۷

شماری از کارکنان تعاونیهای سهام عدالت شهرستانهای کشور در ادامه تجمعات روز گذشته، امروز نیز اعتراض صنفی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارکنان تعاونیهای سهام عدالت شهرستانهای کشوردر ادامه تجمع صنفی روز گذشته خود مقابل ساختمان وزارت اقتصاد، صبح امروز (۱۵ آذر ماه) در مقابل ساختمان معاونت امور تعاون وزارت کار واقع در میدان تختی حاضر شدند.

یکی از کارکنان تعاونی شهرستانی سهام عدالت کشور در تشریح اعتراض خود و همکارانش گفت: بعد از اجتماع روز گذشته مقابل ساختمان وزارت اقتصاد، مسئولان این وزارتخانه جلسه‌ای با حضور نمایندگان کارکنان سهام عدالت برگزار کردند که در این جلسه مقرر شد شورای عالی بورس، فردا (سه‌شنبه) برای برسی مطالباتمان جلسه‌ای در سالن جهاد اقتصادی وزارت اقتصاد برگزار کند.

به گفته وی؛ حدود ۷۰۰نفر هستیم که پس از ۱۵ سال فعالیت در ۳۵۲ دفاتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت، هنوز وضعیت شغلی‌مان مشخص نیست و در عین حال به دلیل پرداخت نشدن حدود ۴۴ ماه از مطالبات مزدی و مخارج دفاترمان، در وضعیت بد معیشتی قرار داریم.

او با بیان اینکه در عین حال  کارکنان تعاونی سهام عدالت امنیت شغلی ندارند و سالهاست به حال خود رها شده‌اند، افزود: در تجمع امروز مقابل معاونت امور تعاون وزارت کار مقابل ساختمان و شمار دیگری در سالن اجتماعات این ساختمان حاضر شده و منتظر حضور «مهدی مسکنی» معاون امور تعاون وزیر کار برای بیان مشکلات خود هستند.

یکی دیگر از کارکنان حاضر در این تجمع صنفی مدعی شد: دو روز است که از شهرستانهای مختلف به تهران سفر کرده و در خیابانهای این شهر سرگردانیم و خواهان رسیدگی به خواسته‌های خود هستیم. مسئولان پیش از این حاضر به مذاکره و شنیدن خواسته‌های ما نبودند اما انگار شرایط کمی تغییر کرده و آن‌ها یکبار به جمع معترضان آمدند و برای پیگیری مشکلاتمان جلسه گذاشتند. ما از وزارت اقتصاد و کار انتظار داریم با بررسی همه اسناد مورد ادعای ما کارکنان سهام عدالت، به مشکلات ما رسیدگی کنند.

آن‌ها درباره پیگیری موضوع از سوی معاون امور تعاون وزیر کار گفتند: قرار است در جلسه امروز که با حضور مهدی مسکنی در سالن اجتماعات برگزار می‌شود در خصوص مشکلاتی که در زمینه امنیت شغلی داریم صحبت کنیم. اما در حال حاضر از نتیجه این جلسه باخبر نیستم.

گفتنی است بیش از نود درصد کارکنان تعاونیهای سهام عدالت شهرستانهای کشور از مددجویان تحصیلکرده نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) و از اقشار ضعیف جامعه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز