خبرگزاری کار ایران

آموزش‌های مهارتی کارآمد به سربازان وظیفه با هم افزایی ملی تداوم می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۵۰۲

غلامحسین حسینی نیا، در نشستی با مسئولان قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه بر توانمندسازی سربازان با آموزش‌های کارآمد مبتنی بر مشاغل نو تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در نشستی با محمدرضا شاه‌پسند (معاون آموزش و مدیران دفاتر راهبری اجرای آموزش و برنامه، بودجه و نوسازی سازمان) و سردار کمالی، اثباتی (معاون هماهنگ کننده) و علیخانی (معاون آموزش قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه) با هدف تبادل نظر در خصوص تداوم همکاری‌های سازمان‌های نیروهای مسلح (ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع) با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، نهم آبان سال جاری برگزار شد.

توانمندسازی مهارتی سربازان مبتنی بر آموزش‌های کارآمد

حسینی نیا در نشست مذکور بر استفاده از ظرفیت سایر شرکا و فعالان مهارت آموزی از جمله مراکز علم و فناوری و مراکز تخصصی فاوا در کنار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و نیروهای مسلح با هدف هم افزایی در اجرای دوره‌های کارآمد و مبتنی بر مشاغل نو تأکید کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تأکید کرد که امکان لازم برای حضور سربازان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مورد بررسی قرار گیرد.

حسینی نیا در ادامه به بررسی ظرفیت‌های لازم در مراکز جوار بنگاه‌های اقتصادی در خصوص تربیت نیروی انسانی ماهر برای استفاده و به کارگیری در صنایع کشور از جمله نفت و گاز و… از بین سربازان ماهر، همچنین بررسی امکان بهبود استفاده از ظرفیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای برای مهارت آموزی به سربازان تأکید کرد.

بنا براین گزارش، سردار کمالی مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه به اهداف تشکیل قرارگاه در سال ۱۳۹۶ و ماموریت‌های آن به منظور توانمندسازی شغلی سربازان، ارتقای اشتغال‌پذیری و حمایت از اشتغال آنان پس از سربازی اشاره کردند.

رضا علیخانی، معاون آموزش قرارگاه مذکور در ادامه با اشاره به توسعه و پیشرفت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سربازان از زمان شکل گیری قرارگاه تا کنون گفت: در همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راستای مهارت آموزی به سربازان ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده است.

حسین اثباتی، معاون هماهنگ کننده قرارگاه مهارت آموزی لزوم استفاده از استانداردهای آموزشی سازمان، ایجاد مراکز جوار پادگان و مراکز مدیریت، مهارت آموزی و مشاوره شغلی در پادگان‌ها را در پیشبرد اهداف تفاهم نامه فی مابین ضروری دانست و درخواست تداوم آموزش‌ها با کیفیت مهارتی متناسب با فناوری‌های نوین و مبتنی بر نیازهای بازار کار را مطرح کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک چالش‌های تامین مالی از طریق تعامل با سازمان برنامه و بودجه در سایه تصویب سند مهارت آموزی و اشتغال سربازان در شورای عالی اشتغال، مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز