خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

حقوق بازنشستگانی که زیر خط فقرند از نظر سیاسیون تورم زاست! / چرا معوقات کارگران و بازنشستگان را نمی‌پردازید؟!

کد خبر : ۱۱۰۳۴۰۰

حسین حبیبی با انتقاد از بی‌توجهی نسبت به مقوله حقوق‌های نجومی، از نمایندگان مجلس انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این روزها موج جدیدی علیه حقوق بازنشستگان به راه افتاده است. ابتدا الیاس نادران در یک برنامه تلویزیونی ادعا کرد حقوق بازنشستگان تورم‌زاست و بعد رسانه‌های همسو در این زمینه گفتمان‌سازی کردند.

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) در این رابطه می‌گوید: بازنشستگان از نظر معیشت در تنگنا و زیر خط فقر هستند؛ همه حداقل بگیران و طبقات کم درآمد در مضیقه هستند؛ از کارگران پیمانکاری نفت گرفته که در چنگال پیمانکاران و سودجویان اسیرند تا کارگران شهرداری کوت عبدالله و سایر شهرداری‌ها که برای حقوق حداقلی باید بارها به خیابان بیایند. آخر این چه تناقضی است که حقوق کارگران و بازنشستگان را نمی‌دهید و ادعا می‌کنید حقوق اینها تورم‌زاست اما هیچ نظارتی بر حقوق‌های نجومی ندارید؟!

وی افزود: در همین زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی حقوق‌های نجومی هست؛ افرادی به اسم مشاور حقوق نجومی می‌گیرند. نمایندگان مجلس اگر واقعاً دل‌شان برای عدالت می‌تپد چرا به این حقوق‌های نجومی رسیدگی نمی‌کنند؟!

حبیبی تاکید می‌کند: مجلس شورای اسلامی باید در اقدامی سریع سازمان تامین اجتماعی و زیرمجموعه‌های آن را مورد تحقیق و تفحص قرار دهد. حقوق دریافتی مدیران سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های زیرمجموعه را برای مردم بویژه ۶۵ درصد جمعیت کشور مشخص کند. استخدام هرگونه مشاور ممنوع شود و اصلا عبارت مشاور را از فرهنگ لغات حذف نمایند. تنها در این صورت است که می‌توانند ادعای عدالت طلبی کنند. چطور مدام می‌گویند سازمان تامین اجتماعی بحرانی است اما جلوی حقوق‌های نجومی را نمی‌گیرند؟!

وی ادامه می‌دهد: نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و کمیته‌های بیمه و درمان نباید بی‌تفاوت باشند. کانون‌های تشکل‌های عالی استانی و کشوری بی‌تفاوت به بحرا‌ن‌های کارگری نباشند. هیات نظارت به عنوان رکنی از ارکان سازمان موضوع ماده ۶ اساسنامه موظف است بر امور سازمان وفق ماده ۱۷ اساسنامه به شرح ذیل نظارت کند و گزارش خود را به هیات امنا ارائه دهد. آیا حقوق زیر خط فقر بازنشسته مساله است یا حقوق‌های نجومی بی‌حساب و کتاب به نام مشاور!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز