خبرگزاری کار ایران

فرماندار ویژه آبادان درخواست کرد؛

ضرورت شکل گیری خانه کارگر در منطقه آزاد اروند و شورای کار در آبادان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۸۴۹

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: تشکیل شورای اسلامی کار با هدف ساماندهی کارگران در آبادان ضروری است.

به گزارش ایلنا، سیدزین‌العابدین موسوی شنبه در نشست شورای کار آبادان با اشاره به تشکیل کمیته تشکل‌های کارگری گفت: باید تصمیم لازم در خصوص تشکیل شورای اسلامی کار، نمایندگان کارگری و یا تشکل نمایندگان صنفی در پالایشگاه و پتروشیمی آبادان گرفته شود.

وی افزود: اداره کار و امور اجتماعی مکلف است نسبت به تشکیل هر کدام از تشکل‌های خاص کارگران در سطح شهرستان اقدام لازم را انجام دهد.

فرماندار ویژه آبادان خواستار تشکیل خانه کارگری در منطقه آزاد اروند شد و گفت: با توجه به اینکه آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارند تشکیل خانه کارگر مستقل از استان خوزستان در این منطقه ضروری است تا کارگران مشکلات صنفی خود را در این منطقه مطرح کنند.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده در خصوص تغییر ساختار قانون و مقررات کار و رفاه اجتماعی در مناطق آزاد تغییرات ساختاری صورت گرفته و به مرحله تصویب نهایی شورای عالی مناطق آزاد نیز رسید.

جلیل مختار افزود: بعد از این تغییرات یکی از مهمترین مواردی که مورد تفاهم قرار گرفت ایجاد تشکلات کارگری در مناطق آزاد بود که طبق تبصره چهار ماده ۱۳۱ قانون کار بحث تشکل‌های کارگری در سه قسمت انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: نماینده کارگری، شورای اسلامی کار یا انجمن‌های صنفی تشکلاتی هستند که هر کدام از آن‌ها می‌تواند در کارگاه‌های مناطق آزاد تشکیل شوند.

مختار افزود: طبق موافقت نامه چند جانبه‌ای که بین وزارت کار و مناطق آزاد منعقد شده و در حال عملیاتی است، کارگاه‌هایی که مشمول قانون کار یا قانون خود هستند می‌توانند با تشکیل شورای اسلامی کار و حتی بخش صنفی ورود کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز