خبرگزاری کار ایران

راه اندازی اندوسونوگرافی در چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۲۰۸

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از راه اندازی اندوسونوگرافی برای اولین بار دراستان خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمد رضا خسروی اظهار داشت: یک دستگاه اندوسونوگرافی، به ارزش ۱۵ میلیارد تومان، یک دستگاه سونوگرافی کالر داپلر پیشرفته به ارزش ۲ میلیارد تومان، وست کامل ویدئو آندوسکوپ به ارزش ۳ میلیارد تومان و ۳ انکوباتور نوزاد به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان به مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) شهرکرد اختصاص یافته است.

وی افزود: اندوسونوگرافی از جمله بهترین روش ها برای تشخیص اختلالات دستگاه گوارش است، که از تلفیق دو بخش تصویری آندوسکوپی و سونوگرافی به وجود آمده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری همچنین از اختصاص یک دستگاه رادیولوژی تمام دیجیتال و اتوآنالایزر تمام اتوماتیک پیشرفته به بیمارستان سیدالشهدای فارسان خبر داد و گفت: ارزش مالی دستگاه رادیولوژی تمام دیجیتال پیشرفته، ۴.۵ میلیارد تومان و ارزش مالی دستگاه ، اتوآنالایزر تمام اتوماتیک پیشرفته ۲.۵ میلیارد تومان ، برآورد می شود.

خسروی تصریح کرد: در رادیولوژی دیجیتال تصویر بر روی یک فیلم تهیه نمی شود و به صورت مستقیم به روی صفحه مانیتور مشاهده و در این روش می توان با تزریق مواد خاصی به بیمار، تصویر برداری رنگی تهیه نمود که با توجه به سرعت بالا، پزشک رادیولوژیست به راحتی می تواند به تصاویر و اطلاعات دسترسی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این روش ضمن آنکه اشعه کمتری به بیمار وارد می شود و کیفیت بالای گرافی در آن قابل توجه است، می توان اطلاعات بیمار را ارسال کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز