خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و گو با ایلنا عنوان کرد:

تغییر شیوه پرداخت وام ازدواج به زوج‌های جوان / وام ۱۰ میلیون تومانی برای خرید کالای ایرانی

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۸۲۸

این تصمیم در راستای چند مسئله گرفته و قرار بر این شد که این وام برای تامین منابع خرید لوازم اولیه زندگی زوج‌های جوان اختصاص پیدا کند، در همین راستا قصد داریم تا با اجرای این برنامه، از کالاهای تولید داخل حمایت شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: میزان وام ازدواج طبق مصوبه شورای پول و اعتبار پرداخت خواهد شد، در این مصوبه آمده که سقف تسهیلات فروش اقساطی که بانک‌ها به موجب این تبصره مکلف به تضمین پرداخت اقساط آن هستند، در سال آینده برای هر یک از زوجین ۱۰ میلیون تومان است.

امروز در صحن علنی مجلس و در راستای بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه ۹۴ در تبصره الحاقی ۱۳ مصوب شد تا زوجهای مشمول دریافت وام ازدواج به جای دریافت وام به صورت نقدی، از تسهیلات فروش اقساطی استفاده کنند. برای بررسی این مصوبه، سید محمدحسین میرمحمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به ایلنا گفت: مقرر شد که از سال ۹۴ وامی که در اختیار زوجین قرار می‌گیرد، به تولیدکنندگان داخلی پرداخت شود و تولیدکنندگان نیز به‌‌ همان میزان، کالای تولید داخل را برای فروش، در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: پرداخت اقساط در شیوه جدید به این صورت است که بانک، پرداخت اقساط را به فروشنده تضمین می‌کند، خود بانک نیز با دریافت تضمین از زوج‌های جوان، قسط فروشندگان را از طرف خریداران، می‌پردازد.

میرمحمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وام ازدواج چرا با‌‌ همان شیوه قبلی ادامه پیدا نمی‌کند؟ گفت: این تصمیم در راستای چند مسئله گرفته و قرار بر این شد که این وام برای تامین منابع خرید لوازم اولیه زندگی زوج‌های جوان اختصاص پیدا کند، در همین راستا قصد داریم تا با اجرای این برنامه، از کالاهای تولید داخل حمایت شود.

وی در ادامه افزود: لذا در این مصوبه بودجه سال ۹۴ قید شده که این منابع صرفا در جهت تهیه کالاهای تولید داخل باید هزینه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این طرح جدید میزان وام افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر؟ گفت: میزان این وام طبق مصوبه شورای پول و اعتبار پرداخت خواهد شد، در این مصوبه آمده که سقف تسهیلات فروش اقساطی که بانک‌ها به موجب این تبصره مکلف به تضمین پرداخت اقساط آن هستند، در سال آینده برای هر یک از زوجین ۱۰ میلیون تومان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز