خبرگزاری کار ایران

ستاری در مراسم تجلیل از حماسه سازان پدافند هوایی کشور:

نیاز تحول اقتصادی امروز کشور «کشف جدید» و «نوآوری در مدیریت» است

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۷۴۶

حتی تصور ابتکارات و رشادت های انجام شده توسط حماسه‌سازان پدافند هوایی کشور دشوار است اما در شرایط آن زمان جنگ با خلاقیت و نوآوری می‌شد به چنین موفقیت‌هایی دست یافت.

معاون علمی و فناوی رییس جمهوری گفت: اگر بتوانیم با ایده پیش برویم و به دنبال کشف باشیم، ‌‌ همانطور که در جنگ تحمیلی به موفقیت‌های چشمگیر دست یافتیم شاهد موفقیت در عرصه جنگ اقتصادی امروز هم خواهیم بود.

به گزارش ایلنا٬ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز در مراسم تجلیل از حماسه سازان پدافند هوایی کشور که در قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا برگزار شد با اشاره به رشادت‌ها و ابتکارات قهرمانان دفاع مقدس در عملیات والفجر ۸، این عملیات را آموزنده، مبتکرانه و غیرقابل باور برای دیگران یاد کرد و افزود: از مطالعه اسناد این عملیات، ایده‌ها و انگیزه‌های بسیار خوبی می‌توان گرفت که نگاه نوآورانه و خلاقانه و بهره‌مندی از تفکر از مهم‌ترین بارزه‌های این عملیات است.

وی همچنین بیان کرد: حتی تصور ابتکارات و رشادت‌های انجام شده توسط حماسه‌سازان پدافند هوایی کشور دشوار است اما در شرایط آن زمان جنگ با خلاقیت و نوآوری می‌شد به چنین موفقیت‌هایی دست یافت.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، جسارت، خلاقیت و استفاده خلاقانه از امکانات موجود را برای شرایط امروز کشور را درس آموز عنوان کرد و گفت: باید از این نوع نگاه توسط رزمندگان دلاورمان درس‌های زیادی بگیریم چرا که امروز نیز در مدیریت کشور به نوآوری و خلاقیت نیاز داریم. آن چیزی که مهم است درک اهمیت مغزهاست و باید بدانیم که مغز‌ها هستند که ابزار‌ها را می‌سازند. اگر بتوانیم با ایده پیش برویم و به دنبال کشف باشیم، ‌‌ همان طور که در جنگ تحمیلی به موفقیت‌های چشمگیر دست یافتیم شاهد موفقیت درعرصه جنگ اقتصادی امروز هم خواهیم بود.

رییس بنیاد ملی نخبگان، نوآوری و کشف را روح حاکم بر نگرش قهرمانانه فرماندهان دفاع مقدس و نیروی هوایی عنوان کرد و ادامه داد: آن‌چه ما را در آن برهه حساس، موفق کرد، کشف و شناخت تفکر دشمن، ابتکار‌ها و نوآوری‌ها بود و بهترین استفاده از کمترین امکانات در هشت سال دفاع مقدس نشان داد که بهره‌مندی از فکر، نوآوری و دانش در سخت‌ترین شرایط، موفقیت را به دنبال خواهد داشت.

ستاری با بیان اینکه پول نفت اقتصاد ما را به شدت وابسته کرده است و در چنین شرایطی اگر نفت و پول خام فروشی آن نباشد کشور زمین می‌خورد، گفت: باید بدانیم که ظرفیت‌های ما زیر زمین نیست و در مغز جوانان است. باید جوانان را جدی بگیریم و سیستم خلاقیت و نوآوری را در کشور عملیاتی کنیم.

وی افزود: اکنون ۵/۴ میلیون دانشجو در کشور داریم که اگر فضای مناسب برای آنان فراهم سازیم و برای حضور آنان در بخش خصوصی و فعالیت در عرصه دانش بنیان فرهنگ سازی کنیم، می‌توانیم در راستای برآوردن نیازهای کشور، خدمت کنیم و کل اقتصاد کشور را تحت تاثیر موضوع دانش بنیان قرار دهیم.

طی این مراسم پس از رونمایی از سرود پدافند هوایی با صدای حامد زمانی، از جمعی از فرماندهان و رزم‌آوران پدافند هوایی ارتش با حضور دکتر ستاری، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیاء، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی، ‌ رییس رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش قدردانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز