خبرگزاری کار ایران

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در گفت‌وگو با ایلنا عنوان کرد:

مشکلات بوروکراتیک؛ مانع جذب سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۵۹۱

قوانین و مقررات این بخش در واقع مشکلی ندارد و ما در خصوص جذب سرمایه‌گذاری‌های ایرانیان خارج از کشور، قوانین بسیار مترقی داریم، اما روند بوروکراتیک این مسئله بسیار پیچیده و دشوار است.

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: ما با رایزنی با دستگاه‌های اقتصادی کشور، سعی داریم که اگر موانعی بر سر راه ورود سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور وجود داشته باشد، آن را احصا کرده و با مسئولین در میان بگذاریم، تا بتوانیم در جهت رفع آن تلاش کنیم.

سید جواد قوام شهیدی، در خصوص مسائل و مشکلات موجود بر سر راه سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور به ایلنا گفت: تا جایی که بنده مطلع هستم و بر اساس ارتباطاتی که با ایرانیان خارج از کشور برقرار کردیم، مشاهده می‌شود که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، رویکرد بسیار مثبت و مناسبی را ما از جانب ایرانیان خارج از کشور شاهد هستیم.

قوام شهیدی با اشاره به این مسئله که شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور را به مسئولین اجرایی مرتبط می‌کند و نقشی در اجرا ندارد، گفت: ما صرفا این افراد را تشویق می‌کنیم و روند برقراری ارتباط آنها را با مسئولین تسهیل می‌کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما با رایزنی با دستگاه‌های اقتصادی کشور، سعی داریم که اگر موانعی بر سر راه ورود سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور وجود داشته باشد، آن را احصا کرده و با مسئولین در میان بگذاریم، تا بتوانیم در جهت رفع آن تلاش کنیم.

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: لازم به ذکر است که در خصوص این سرمایه‌گذاری‌ها مانع جدی وجود ندارد، تمامی مشکلاتی که در این مسئله وجود دارد در خصوص اجرای آن است که فرآیند جذب این سرمایه‌گذاری‌ها را با تاخیر مواجه می‌کند که باید در جهت تسهیل این مسئله اقدام ‌کنیم.

قوام شهیدی خاطرنشان کرد: قوانین و مقررات این بخش در واقع مشکلی ندارد و ما در خصوص جذب سرمایه‌گذاری‌های ایرانیان خارج از کشور، قوانین بسیار مترقی داریم، اما روند بروکراتیک این مسئله بسیار پیچیده و دشوار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز