خبرگزاری کار ایران

رئیس اسبق اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با ایلنا:

در اقتصاد بدون رانت و انحصار، بابک زنجانی‌ها ظهور نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۹۹۳

اتاق بعنوان داعیه دار بخش خصوصی باید با حمایت از نیروی انسانی از آفات این سرمایه جلوگیری کند.

رئیس اسبق اتاق بازرگانی گفت: در بستر شفاف و واقعی اقتصادی اثری از رانت و انحصار دیده نمی شود، بابک زنجانی ظهور نمی کند و نیروهای قدرتمند سیاسی اقتصاد را بدست نمی گیرند.

محمدرضا بهزادیان رئیس اسبق اتاق بازرگانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص نقش اتاق در جلوگیری از فساد، گفت: یکی از اصلی ترین کارکردهای اتاق این است که مسئولیت اجتماعی را به اعضای خود گوشزد کند و نظارت داشته باشد که اعضا مسئولیت اجتماعی خود را بدرستی انجام دهند و موارد خلاف قانون را گوشزد کند.

وی همچنین حمایت و ترویج فرهنگ را از دیگر کارکردهای اتاق برشمرد و افزود: کمک خیریه به نیازمندان، حمایت از ذینفعان مرتبط با خودش مثل حمایت از تشکل های کارگری و اینکه کارگر و کارفرما جدای از هم در نظر گرفته نشوند، بدانیم که کارفرما مسئول زندگی و رفاه کارگر است ازجمله وظایفی است که اتاق بازرگانی باید از آن صیانت کند.

بهزادیان حفاظت از محیط زیست، نیروی انسانی را دیگر وظایف اتاق عنوان و تصریح کرد: اتاق به عنوان داعیه دار بخش خصوصی باید با حمایت از نیروی انسانی از آفات این سرمایه جلوگیری کند.

وی ادامه داد: ادای تکلیف پرداخت درست حقوق دولت مثل مالیات و عوارض نیز از جمله وظایفی است که به عهده اتاق نهاده شده ضمن اینکه باید از تعدی دولت به بنگاه های خود نیز جلوگیری کند.

رئیس اسبق اتاق بازرگانی تاکید کرد: اتاق اگر منتخب فعالان باشد در بستر شفاف و واقعی اقتصادی فعالیت می کند اقتصادی که اثری از رانت و انحصار در آن دیده نمی شود.

وی اظهار داشت: وقتی بدنبال اقتصاد بدون رانت باشیم بابک زنجانی در آن بوجود نمی آید، در اقتصاد بدون انحصار نیروهای قدرتمند سیاسی اقتصاد را بدست نمی گیرند.

بهزادیان خاطرنشان کرد: وقتی بدنبال شفاف سازی باشیم هر کجی از فعالیت سالم بنگاه های اقتصادی براحتی قابل دیدن است.

وی یادآور شد: اتاق بازرگانی دیده بان فعالیت سالم و شفاف و بدون انحصار در اقتصاد است، دیده بان بازارهایی است که می توان تولید سرمایه کرد و آنها را به اعضای خود نشان می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز