خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا؛

خروج تدریجی بانک‌ها از شهرک‌های " کیانشهر " و " ظفر " کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۹۲۹

در سالجاری شاهد خروج تدریجی بانکها از شهرک‌های حاشیه ای کرمانشاه همانند " ظفر "، کیانشهر " هستیم که این امر زمینه های نارضایتی مردم این محلات را از بانک‌های مذکور به دنبال داشته است.

یکی از اصول بانک‌ها در بحثایجاد شعب خود در سطح هر شهری، توجه به میزان تراکم جمعیتی و حفظ فاصله استاندارد با دیگر شعبه هاست. امری که متاسفانه در استان کرمانشاه هنوز به معنای واقعی کلمه اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حال حاضر برخی از شهرک‌ها در کلانشهر کرمانشاه هستند که علیرغم جمعیت قابل توجهی که در خود جای داده‌اند، هنوز از داشتن بانک و حتی موسسات مالی محرومند و مردم این محلات برای انجام کارهای خود مجبورند که مسافت قابل توجهی را طی کنند که این را باید یکی از دلایل ازدیاد ترافیک و دیگر معضلات شهری در بخشهای مرکزی کرمانشاه دانست.

شهرک «ظفر»، «کیهانشهر» و… از نمونه محلاتی هستند که علیرغم جمعیت بالای‌شان از داشتن بانک و دیگر موسسات مالی محروم هستند و مدیران بانکی برای استفاده بهتر از موقعیت و نقدینگی شهروندان تمایلشان به ایجاد بانک در بخش‌های مرکزی شهر هستند.

فرشته خسروی، کار‌شناس امور بانکی در این باره در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه گفت: بانکی که به دنبال موفقیت توام با مقبولیت است باید برخی از اصول را رعایت کند، اصولی که در کلانشهر کرمانشاه به دست فراموشی سپرده شده است.

این کار‌شناس بانکی سلب اعتماد مردم به بانک‌ها، مشتری گریزی و… را از ویژگی‌های کنونی جامعه شهری در کرمانشاه عنوان کرد و بیان داشت: متاسفانه چندین سال است که بانک‌ها از برخی اصول خود به عینه عدول کرده‌اند و تنها هدف خود را در رقابت با دیگر رقبا و بانک‌ها خلاصه کرده‌اند و توجه به مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع در فلسفه کاری آن‌ها محلی از اعراب ندارد.

خسروی با تایید اینکه تراکنش بانک‌ها در سطح محلات حاشیه‌ای شهر کرمانشاه نامناسب و دور از استاندارد است، گفت: متاسفانه باید اذعان داشت که فلسفه مدیران بانکی، نزدیکی به بازار درآمدی و نقدینگی بیشتر است، بدین معنا که بانک می‌خواهد سود بیشتر داشته باشد و آنهم از نوع «سود صرف»!!

وی بیان داشت: یکی دیگر از مشکلات موجود در کلانشهر کرمانشاه؛ خروج تدریجی بانک‌ها از محلات و شهرک های حاشیه‌ای است که این خلا موجب می‌شود که برخی از موسسات با توجه به نیاز محلات مذکور و نیز خلا بانکهای معتمد به دنبال افتتاح شعبه‌های خود در آن محلات باشند که این امر می‌تواند بازار رقابت بانکی را تحت الشعاع قرار دهد.

خسروی با اشاره به اینکه تعطیلی هر بانکی خود می‌تواند تبلیغی منفی برای آن بانک عامل محسوب شود، گفت: چند وقت پیش در ملاقات‌هایی که با برخی از ساکنان شهرک های حاشیه‌ای کرمانشاه همانند «کیهانشهر» داشتم، به عینه شاهد نارضایتی این مردم از بانک… بودیم که این خود می‌تواند در بلندمدت باعثاثراب منفی برای آن بانک و یا موسسه باشد.

به هر حال آنگونه از شواهد پیداست، در سال جاری برخی از بانک‌ها به تدریج عزم خود را برای خروج از شهرک های حاشیه‌ای کرمانشاه آغاز کرده‌اند، موضوعی که به عینه می‌تواند در محلات کیهانشهر، ظفر و… مشاهده کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز