خبرگزاری کار ایران

دبیرکل سازمان ملل متحد؛

فساد جلوی رشد فراگیر اقتصادی را می گیرد / میلیونها انسان از مهد تا قبر متاثر از سایه فساد هستند

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۵۷۹

فساد جلوی رشد فراگیر اقتصادی را می گیرد و سرمایه گذاری های مورد نیاز برای خدمات اساسی را به یغما می برد. میلیونها انسان از مهد تا قبر متاثر از سایه فساد هستند.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: جهان و مردم بیش از این فساد و هزینه های آن را نمی توانند تحمل کنند. فساد پدیده ای جهانی است که سخت ترین ضربه را به فقیران می زند.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، بان کی مون به مناسبت روز بین المللی مبارزه با فساد پیامی را منتشر کرد.

در این پیام آمده است: فساد جلوی رشد فراگیر اقتصادی را می گیرد و سرمایه گذاری های مورد نیاز برای خدمات اساسی را به یغما می برد. میلیونها انسان از مهد تا قبر متاثر از سایه فساد هستند.

بان کی مون تاکید کرد: به مناسبت گرامیداشت روز بین المللی مبارزه با فساد ما از تمام مردم در هرجا می خواهیم درگیر شکستن زنجیر فساد شوند.

وی گفت: سال آینده جهان بر ' دستور کار توسعه پایدار پس از ۲۰۱۵ ' نوینی توافق خواهد کرد. هدف ما توانمندسازی افراد، تسریع واکنش دولت ها، بخش خصوصی و جامعه مدنی برای کمک به رهایی میلیون ها انسان از فقر، حمایت از سیاره زمین همچنین دستیابی به منزلت و کرامت مشترک برای همه است. از بین بردن فساد و اثرات مضر آن برای رفاه آینده ما حیاتی است.

وی اظهار داشت: برای ویران کردن دیوارهای بلند فساد، اینجانب همه دولت ها را ترغیب می کنم ' کنوانسیون ملل متحد برای مبارزه با فساد ' را تصویب و اجرا کنند. اقدامات نوین این کنوانسیون در موارد پیشگیری جزایی همکاری بین المللی و کشف دارایی اثرات مهمی به جای گذاشته اما کارهای بیشتری باید انجام شود.

وبا با اشاره به نقش بخش خصوصی یادآور شد: رفتار خوب موجب کسب و کار خوب است. گروههای تجاری می توانند اقدامات ضد فساد را به حمایت راسخ از توسعه پایدار تبدیل کنند.

در پایان این پیام بان کی مون بیان داشت: اینجانب همه را برای کمک به خاتمه فساد همچنین اتحاد برای انصاف و برابری جهان فرا می می خوانم. جهان و مردم آن بیش از این فساد و هزینه آن را نمی توانند تحمل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز