خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با ایلنا:

شدیدا مخالف افزایش دو درصدی مالیات بر ارزش افزوده هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۴۱۵

ما می‌توانیم فقط یکبار مالیات بر ارزش افزوده را دریافت کنیم، اما متاسفانه در حال حاضر این‌گونه نیست و دریافت این مالیات تکرار می‌شود. یکبار از تولیدگر و بار دیگر از مصرف‌کننده دریافت می‌شود که شدیدا مخالف این افزایش دو درصدی مالیات بر ارزش افزوده هستیم.

براساس لایحه پیشنهادی دولت بنا است نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده با ۲ درصد افزایش به ۱۰ درصد برسد.

سید سعید زمانیان دهکردی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این خصوص به ایلنا گفت: «قانون ۱۰ درصد ارزش افزوده دائمی نشده است، درحال حاضر این مسئله به مجلس ارائه شده است. لازم به ذکر است که مجلس حساسیت ویژه‌ای نسبت به این مسئله دارد و نظرات فراوانی در این مسئله وجود دارد.»

وی افزود: «دولت این لایحه را به مجلس ارائه داده است، اما ضرورت دارد که به صورت خاص این مسئله پیگیری شود. زیرا در این بحث، ارزش افزوده صرفا یکبار از مصرف کننده گرفته نمی‌شود.»

زمانیان دهکردی عنوان کرد: «دولت ۸ درصد از مصرف کننده مالیات دریافت می‌کنید که این قضیه مجددا تکرار می‌شود و در جایی دیگر این مالیات اخذ می‌شود که همین امر در مسائل مختلف، مشکل ایجاد کرده است.»

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: «همانطور که مطلع هستید در آخر زنجیره تولید که مصرف کننده نهایی وجود دارد، ما می‌توانیم فقط یکبار مالیات بر ارزش افزوده را دریافت کنیم، اما متاسفانه در حال حاضر این‌گونه نیست و دریافت این مالیات تکرار می‌شود. یکبار از تولیدگر و بار دیگر از مصرف‌کننده دریافت می‌شود که شدیدا مخالف این افزایش دو درصدی مالیات بر ارزش افزوده هستیم.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز