خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور مالیاتی:

وزیر اقتصاد مخالف افزایش نرخ مالیات ارزش افزوده در سال ۹۴ است

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۲۷۶

شفافیت اقتصادی باعثجلوگیری از فعالیت‌های زیرزمینی می‌شود که توانسته‌ایم بسیاری از فعالیت‌های زیرزمینی را کشف نماییم اما آنچه در این امربه سازمان امورمالیاتی کمک می‌کند، نظارت اتحادیه‌های صنفی بر فعالیت اعضای خود می‌باشد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، اظهار داشت: نظر وزیر اقتصاد عدم افزایش مالیات ارزش افزوده برای سال ۹۴ است.

به گزارش ایلنا، رییس کل سازمان امورمالیاتی به همراه معاونان سازمان و مدیرکل امور مالیاتی اصفهان با اعضای اتاق بازرگانی و جمعی از روسای اتحادیه‌های صنفی، اتاق تعاون، خانه صنعت و معدن و تجارت اصفهان دیدار و به گفتگو پرداخت.

در این نشست تخصصی، علی عسکری، اجرای طرح جامع مالیاتی را در راستای تحقق عدالت مالیاتی بسیار با اهمیت عنوان کرد و افزود: زیر ساخت‌های لازم جهت اجرای طرح جامع مالیاتی بوجود آمده است که با اجرای این طرح، اطلاعات مالی مودیان به صورت صحیح استخراج می‌شود و وصول مالیات براساس میزان درآمد محاسبه می‌شود.

مطابق برنامه پنجم، پیش بینی شده است ۱۰۰درصد بودجه جاری کشور از محل وصول مالیات تامین شود ولی هنوز بسترهای لازم جهت حصول ۱۰۰درصدی بوجود نیامده است، که دراین راستا باید ابزار‌ها وامکانات لازم جهت تشخیص مالیات براساس عدالت بوجود آید.

عسکری، اظهار داشت: شفافیت اقتصادی باعثجلوگیری از فعالیت‌های زیرزمینی می‌شود که توانسته‌ایم بسیاری از فعالیت‌های زیرزمینی را کشف نماییم اما آنچه در این امربه سازمان امورمالیاتی کمک می‌کند، نظارت اتحادیه‌های صنفی بر فعالیت اعضای خود می‌باشد.

رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی در زمان تصویب قانون مالیات برارزش افزوده بیان کرد: مطابق قانون مالیات برارزش افزوده می‌بایست از تولید دفاع شود چون این مالیات از مصرف کننده گرفته می‌شودو در زنجیره فعالیت اقتصادی می‌بایست مالیات وصول شود و در نظام مالیات برارزش افزوده فعالان اقتصادی باید بدانند ارزش افزوده و زنجیره عمل آن چگونه است، این قانون هیچ‌گاه مخالف تولید نیست و چون در زنجیره اجرایی قانون به حلقه آخر نرسیده است، تصور این است که مخالف تولید عمل می‌کند. سعی ما براین است که مشکلات و موانع در مسیر اجرای این قانون حل وفصل شود. دیدگاه مقام وزارت و سازمان مالیاتی براین است که نرخ مالیات برارزش افزوده درسال آینده افزایش نیابد و مطابق با نرخ فعلی قانون اجرا گردد.

در ادامه این جلسه، نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و معاون استانداری به بیان دیدگاه‌های خود درراستای وصول درآمدهای مالیاتی پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز