خبرگزاری کار ایران

بازرس دیوان محاسبات؛

انضباط مالی در دستگاه ها راههای تخلف را می بندد

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۱۷۹

اگر مدیران انضباط مالی را در دستگاه های خود نهادینه کنند؛ بخش قابل توجهی از مجاری بروز تخلفات بسته می شود و نیاز به ایجاد نهادهای نظارت و بازرسی نیست.

بازرس ویژه و مشاور دیوان محاسبات گفت: اگر مدیران انضباط مالی را در دستگاه های خود نهادینه کنند؛ بخش قابل توجهی از مجاری بروز تخلفات بسته می شود و نیاز به ایجاد نهادهای نظارت و بازرسی نیست.

به گزارش ایلنا، علی شیری در کارگاه آموزشی، نظارت و دامنه مسوولیت مدیران در شهرکرد افزود: بخش قابل توجهی از تخلفات اداری از بی انضباطی مالی ناشی می شود که با کنترل و نظم بخشی به امور مالی ادارات می توان از بخش قابل توجهی از تخلفات اداری جلوگیری کرد.

وی از اختلاس سه هزار میلیارد تومانی سال های گذشته به عنوان بی انضباطی مالی یاد کرد و گفت: این بی انضباطی مالی زیان زیادی برای جامعه به همراه داشت درحالی که دقت کارشناس مالی در کنترل ' ال سی ' و تضمین های آن می توانست از این مشکل پیشگیری کند.

وی متعارف ترین و موثرترین سیستم نظارتی را، نظارت فردی همراه با ایجاد بانک های اطلاعاتی و کاهش میزان مراجعه ارباب رجوع عنوان کرد.

شیری، سهل انگاری در مسائل مالی، اقدامات خارج از مفاد موافقت نامه ها، مطالعات ناقص قبل از اجرای طرح ها، افزایش مبلغ قراردادها بدون رعایت تشریفات قانونی، قرارداد با شرکت های تعاونی کارکنان دولت و تجزیه معاملات برای فرار از برگزاری مناقصات را شایع ترین تخلفات اداری دانست.

وی افزود: براساس بررسی ها در ۹۹ درصد پرونده های تخلفات مالی، مدیر هیچ منفعتی نداشته و قصد خدمت نیز در میان بوده اما کار به گونه ای انجام شده که بر خلاف مقررات و موازین قانونی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز