خبرگزاری کار ایران

وزیر امور اقتصاد و دارایی:

اقتصاد ایران در مسیر صحیح گام برداشته است / نرخ تورم در پایان اکتبر به کمتر از ٢٠ درصد می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۹۶۲

اتخاذ نگرشهای سیاسی در مراوده با جمهوری اسلامی ایران به اعتبار بانک جهانی صدمه جدی می‌زند و این مسئله باعثناامن شدن کل منطقه خواهد شد.

شروع رشد مثبت اقتصادی در کنار کاهش قابل ملاحظه تورم نشان می‌دهد که اقتصاد ایران طی یکسال گذشته در جهت صحیح گام برداشته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی،، علی طیب نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی، در اجلاس پاییزه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، گفت: ایران توانسته با طراحی برنامه اقتصاد مقاومتی فشارها را کاهش دهد و البته شواهد نیز نشان می‌دهد که روند بازسازی و توسعه اقتصادی کشور از یکسال گذشته و پس از روی کارآمدن دولت جدید، آغاز شده است.

وی که در جمع روئسای اقتصاد و دارایی و بانکهای مرکزی دیگر کشورها سخن می‌گفت، افزود: نرخ تورم در ایران از ۴٠ درصد در سپتامبر ٢٠١٣ به ٢١ درصد در سپتامبر ٢٠١۴ رسیده است و براساس پیش‌بینی‌ها این روند در پایان اکتبر ٢٠١۴ به کمتر از ٢٠ درصد خواهد رسید.

طیب نیا تصریح کرد: نرخ رشد اقتصادی ایران از منفی ۶, ٨ درصد در سال ٢٠١٢ به منفی ١. ٩ درصد در سال ٢٠١٣ رسید و علائم فراوانی مبنی بر مثبت بودن رشد در سال جاری را مشاهده می‌کنیم، در همین راستا، نرخ رشد اقتصادی سه ماهه اول سال جاری ۴.۶ درصد است، بنابراین شروع رشد مثبت اقتصادی در کنار کاهش قابل ملاحظه تورم نشان می‌دهد که اقتصاد ایران طی یکسال گذشته در جهت صحیح گام برداشته است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی خطاب به اعضای بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول عنوان کرد: اتخاذ نگرشهای سیاسی در مراوده با جمهوری اسلامی ایران به اعتبار بانک جهانی صدمه جدی می‌زند و این مسئله باعثناامن شدن کل منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد: ایران به عنوان یکی از اعضای موسس بانک جهانی انتظار دارد مسیر همکاریهای مشترک فی‌مابین در عرصه‌های تبادل هیئتهای فنی و کارشناسی و همچنین تجهیز و تأمین منابع مالی و طرحهای زیربنایی و توسعه‌ای در مسیر صحیح و همواری قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز