خبرگزاری کار ایران

۱۳۸۲نمایندگی متخلف بیمه تعلیق فعالیت شدند

کد خبر : ۱۹۲۶۷۹

معاونت نظارت بیمه مرکزی از لغو تعداد ۵۲۷۶ پروانه نمایندگی بیمه به دلیل اشتغال همزمان، جعل بیمه نامه، جعل مدارک هویتی در زمان اخذ پروانه نمایندگی و غیره خبر داد.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران پروانه فعالیت ۱۳۸۲ نمایندگی بیمه حقیقی و حقوقی را به خاطر رعایت نکردن مفاد آئین نامه تنظیم امور نمایندگی مصوب شورای عالی بیمه تعلیق کرده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاونت نظارت بیمه مرکزی اعلام کرد این سازمان از ابتدای شروع فعالیت نمایندگان بیمه تا پایان سال ۱۳۹۲ تعداد ۱۳۸۲ پروانه نمایندگی بیمه حقیقی و حقوقی شرکت های بیمه را به دلیل رعایت نکردن مفاد آیین نامه شماره ۷۵ مصوب شورای عالی بیمه از جمله واگذاری اختیارات نمایندگی به اشخاص غیر واجد شرایط و عدم حضور در دفتر نمایندگی، واریز نکردن به موقع حق بیمه دریافتی به حساب شرکت بیمه و درخواست شخصی به حالت تعلیق درآورده است.

معاونت نظارت بیمه مرکزی همچنین از لغو تعداد ۵۲۷۶ پروانه نمایندگی بیمه به دلیل اشتغال همزمان، جعل بیمه نامه، جعل مدارک هویتی در زمان اخذ پروانه نمایندگی و غیره خبر داد.

تعداد پروانه تعلیق و لغو شده نمایندگان بیمه در سال های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ به ترتیب ۴۱.۷۴ و ۱۳.۷ درصد افزایش داشته است.

از آنجا که نمایندگی بیمه حرفه ای تخصصی و فنی بوده و در سال های گذشته مجوز تأسیس نمایندگی با شرایط حداقلی اعطا شده لذا این حرفه نیازمند آموزش و کسب مهارت های مختلف است و بر همین اساس یکی از سیاست های بیمه مرکزی نیز ارزیابی و پالایش نمایندگان بیمه در شرکت های بیمه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز