خبرگزاری کار ایران

طیب نیا در جلسه افتتاحیه سی و نهمین اجلاس سالیانه بانک توسعه اسلامی:

بانک توسعه اسلامی برای توسعه کشورهای عضو گام موثر بردارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۴۸۲

رهبری و مدیریت تامین مالی سندیکایی توسط بانک توسعه اسلامی نه تنها به اطمینان بیشتر موسسات مالی بین المللی جهت مشارکت در تامین مالی در کشورهای عضو خواهد انجامید، بلکه ظرفیت تامین مالی موسسات مالی توسعه ای کشورهای عضو را نیز افزایش خواهد داد.

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که برای شرکت در سی و نهمین اجلاس سالیانه هیات عامل بانک توسعه اسلامی با حضور وزرای اقتصادی و مقامات ۵۶ کشور عضو و روسا و مدیران سازمانهای اقتصادی و مالی بین المللی به جده - عربستان سعودی سفر کرده است،. در جلسه افتتاحیه این اجلاس از بانک توسعه اسلامی خواست تا در کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای عضو اقدامات موثرتری انجام دهد.

به گزارش ایلنا، علی طیب‌نیاع وزیر اقتصاد و دارایی ضمن تبریک به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس بانک اظهار امیدواری نمود: بانک توسعه اسلامی بتواند با تدوین راهبرد آتی در مسیر موفقیت و کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای عضو و جوامع مسلمان کشورهای غیر عضو گام موثر بردارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه نقش محوری بخش خصوصی به عنوان محرک توسعه اقتصادی را مورد تاکید قرارداده و مشارکت فعالتر بازوان تجاری بانک توسعه اسلامی را در این راستا خواستار شد.

وی همچنین بر لزوم اعطای خطوط اعتباری کوتاه مدت و میان مدت برای حمایت از بخش خصوصی، به ویژه شرکتهای کوچک و متو سط، همچنین لزوم اولویت دهی رویکرد توسعه ای نسبت به رویکردهای تجاری توسط شرکت اسلامی برای توسعه بخش خصوصی(ICD) وشرکت بین المللی تامین مالی اسلامی(ITFC) تاکید نمود.

طیب نیا در ادامه مشارکت بانک توسعه اسلامی با سایر موسسات مالی توسعه ای کشورهای عضو و همچنین مشارکت با موسسات مالی توسعه ای بین المللی در قالب تامین مالی سندیکایی را مهم دانست و افزود: رهبری و مدیریت تامین مالی سندیکایی توسط بانک توسعه اسلامی نه تنها به اطمینان بیشتر موسسات مالی بین المللی جهت مشارکت در تامین مالی در کشورهای عضو خواهد انجامید، بلکه ظرفیت تامین مالی موسسات مالی توسعه ای کشورهای عضو را نیز افزایش خواهد داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در راستای استقلال سیستم بانکداری اسلامی بر موضوع طراحی ابزارهای مالی و بانکی جدید تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز