خبرگزاری کار ایران

مهدی پازوکی در گفت و گو با ایلنا:

سکوت در مقابل وضعیت عراق برای اقتصاد کشور خطرناک است / ادامه جنگ عراق، سرمایه ایران را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۳۰۵

جنگ عراق تاثیر خود را بر روی ثبات اقتصادی و متغیرهای اقتصادی گذاشته است همچنین، افزایش قیمت نفت طی چند روز اخیر با وجود فصل گرما از تاثیرات جنگ عراق است.

یک کارشناس اقتصادی در پیش گرفتن سیاست سکوت را در مقابل وضعیت عراق برای اقتصاد کشور خطرناک دانست و افزود: ادامه جنگ سرمایه‌گذاری‌هایی را که ایران در عراق انجام داده است را تهدید می‌کند.

مهدی پازوکی، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر اینکه پیش گرفتن سیاست سکوت در مقابل وضعیت عراق برای اقتصاد کشور خطرناک است اظهار داشت: مطمئنا این درگیری ها در اقتصاد ایران تاثیر به سزایی خواهد گذشت و ما باید با اتخاذ سیاست منطقی و در چارچوب منافع ملی از این وضعیت به نفع خود کمک گیریم.

پازوکی با اشاره به نابسامانی فضای کسب‌وکار در عراق گفت: جنگ عراق تاثیر خود را بر روی ثبات اقتصادی و متغیرهای اقتصادی گذاشته است همچنین، افزایش قیمت نفت طی چند روز اخیر با وجود فصل گرما از تاثیرات جنگ عراق است.

این کارشناس اقتصادی افزود: این فرصت مناسبی است که ایران مخالفت خود با تروریست را به جهانیان ثابت کند و همچنین از امکانات کشورهای توسعه یافته برای جهش اقتصادی خود بهره گیرد.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به سرمایه‌گذاری‌های ایران در عراق آیا کشور دچار زیان می‌شود یا خیر گفت: صد در صد در سرمایه‌گذاری هایی که انجام شده است و یا در حال انجام است اثر می‌گذارد لذا به نفعمان است که از نفوذمان در عراق و حکومت قانونی بغداد برای فروکش کردن جنگ استفاده کنیم.

پازوکی تصریح کرد: با توجه به اینکه همکاری با کشورهای همسایه از اولویت های دولت است باید این موضوع را جدی بگیریم و سیاست‌های خردمندانه ای را در چارچوب منافع ملی به کار بگیریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز