خبرگزاری کار ایران

فرهاد نیلی در گفتگو با ایلنا؛

بستر رقابت فراهم شود، مفسدان را به قوه قضاییه تحویل خواهیم داد

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۹۸۱

نباید انتظار وصول عینی مطالبات را داشته باشیم زیرا با گذشت زمان ارزش پول آن‌ کاهش یافته است در ست همانند مانند چکی که وقتی از زمانش می‌گذرد ارزش آن کم می‌شود.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: باید یک بستر رقابت سالم را برای فعالیت بانک ها به وجود بیاوریم و آن‌هایی که دارای فساد هستند را به قوه قضاییه تحویل دهیم.

فرهاد نیلی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص مطالبات بانکی اظهار داشت: رقم رسمی ۸۵ هزار میلیارد تومان است که باید دید چه‌قدر استمحالی است و بخش نظارتی بانک مرکزی درحال برآورد کردن ان است و به محض رسیدن به رقم مشخص آن را رسما اعلام خواهد کرد. البته ما نباید انتظار وصول عینی مطالبات را داشته باشیم زیرا با گذشت زمان ارزش پول آن‌ کاهش یافته است مانند چکی که وقتی از زمانش می‌گذرد ارزش آن کم می‌شود.

وی افزود: ما باید به بانک‌ها اجازه دهیم بخشی از این مطالبات را از نظر حقوقی از ترازنامه خود پاک کنند، همچنین این‌ها را باید به یک شرکت مدیریت دارایی‌ها برای وصول منتقل کنیم.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی ادامه داد: باید یک بستر رقابت سالم را برای فعالیت بانک ها به وجود بیاوریم و آن‌هایی که دارای فساد هستند را به قوه قضاییه تحویل دهیم.

نیلی با اشاره به تاکید مجلس شورای اسلامی بر این موضوع تصریح کرد: در بند ۲۸ بودجه سال ۹۰ع بند ۲۹ بودجه سال ۹۱ و بند ۱۶ بودجه سال ۹۲ بانک‌ها را اول مجاز و سپس مکلف به استمحال کردند.

وی افزود: در مجلس توافق برای بخشودگی جرایم شده است که این مداخله امور بانک‌هاست.

وی با اتنقاد به بانک‌هایی که بنگاه‌داری می‌کنند تصریح کرد: باید جلوی رانت گرفته شود و بانک مرکزی از طریق کنترل تسهیلات کلان این بحثرا دنبال می کند و گرفتن تسهیلات توسط سهامداران بانک‌ها که دارای بیش از ۵ درصد سهام هستند زیر ذره‌بین قرار خواهد گرفت لذا از محل سهامداری بانک نباید منابع بانک‌ها را به خود اختصاص دهند.

وی افزود: بخش نضارت بانک مرکزی نظارت جدی بر روی این موضوع دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز