خبرگزاری کار ایران

سردرگمی زوج های جوان ادامه دارد

چه کسانی پاسخگوی وام ازدواج هستند؟

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۷۹۵

بانک‌مرکزی پاسخ واضحی در مورد وضعیت پرداخت وام ازدواج نداد و جواب سئوالات را منوط به نشستی کرد که قرار است در همین رابطه با حضور میر محمد صادقی مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی برگزار شود.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه بانک مهر ایران و متولی پرداخت وام ازدواج دز خصوص گفته وزیر ورزش و جوانان مبنی بر توقف پرداخت وام ازدواج گفت: بانک مرکزی باید در مورد صحت یا سقم این ماجرا جواب دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چند صباحی است که متقاضیان دریافت وام ازدواج به دلیل کوتاهی بانک‌ها در این امر دچار مشکل شده‌اند؛ زیرا زمانی که برای ثبت‌نام به سایت مورد نظر مراجعه می‌شود، تنها یک گزینه و یک بانک برای انتخاب وجود دارد.

گفتنی است یکی از وظایف بانک‌ها پرداخت وام ازدواج به افراد است که گویی بانک‌ها آنقدر درگیر فعالیت‌های اقتصادی در حوزه‌های مسکن، سکه و ارز و افزایش سود خود هستند که این کار اولویت چندم آنان به حساب می‌آید و حتی در بسیاری موارد اصلا فراموششان شده است که یکی از وظایفشان پرداخت وام ازدواج به جوانان است. براین اساس مدت مدیدی است که جوانان به دلیل کم لطفی بانکداران در پرداخت چنین وامی دچار مشکل شده‌اند و برای گرفتن ۱۰ میلیون تومان که می‌تواند گره‌گشایی برای مشکلات مالیشان باشد باید چندین ماه صبر کنند.

بنابراین این گزارش، بعد از سال ۸۸ بانک مرکزی پرداخت وام ازدواج را از " صندوق مهر امام رضا " که تا قبل از این متصدی این کار بود باز پس گرفت و خود بطور مستقیم امور پرداخت وام ازدواج را به‌دست گرفت، در آن زمان صندوق به دلیل بودجه مستقیمی که در اختیار داشت و نظارت‌هایی که بر پرداخت وام‌ها انجام می‌داد کمتر شاهد نارضایتی متقاضیان وام بودیم.

در حال حاضر تنها بانک صادرات وام ازدواج پرداخت می‌کند و به دلیل بالا بودن در خواست وام فراید دریافت طولانی و سرعت ان نیز به شدت کاهش یافته است که اقدام موجب شده است برخی فکر کند، پرداخت وام ازدواج متوقف شده است. البته باید به این مهم نیز اشاره کرد که محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان چندی پیش اعلام کرده بود که از این پس بنا نیست وامی به عنوان ازدواج پرداخت شود.

در همین خصوص غلامرضا مصطفی پور، مدیرعامل بانک قرض‌ِالحسنه مهر ایران متولی وام ازدواج درباره صحت و سقم این ماجرا به ایلنا گفت: در این مورد باید از بانک مرکزی سئوال شود که آیا قرار است متوقف شود و یا با چه سیاست هایی قرار است پرداخت وام ازدواج به جوانان ادامه یابد.

همچنین بانک‌مرکزی پاسخ واضحی در این خصوص نداد و جواب سئوالات را منوط به نشستی کرد که قرار است در همین رابطه با حضور میر محمد صادقی مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز