خبرگزاری کار ایران

کردزنگنه در گفت‌وگو با ایلنا:

انضباط اقتصادی و ثبات سیاسی از الزامات تورم ۱۵ درصدی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۷۴۰

برای رسیدن به تورم ۱۵ درصدی راه طولانی پیش روی دولت است که انظباط اقتصادی و ثبات سیاسی را می‌طلبد.

یک کارشناس ارشد بازار اقتصاد عملکرد دولت را در مهار تورم خوب دانست و گفت: برای رسیدن به تورم ۱۵ درصدی راه طولانی پیش روی دولت است که انضباط اقتصادی و ثبات سیاسی را می‌طلبد.

غلامرضا حیدری کردزنگنه کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص صحبت‌های وزیر اقتصاد مبنی بر کاهش تورم سال آینده و رساندن ان به ۱۵ درصد اظهار داشت: پتانسیل عملی شدن این موضوع در کشور وجود دارد و اینکه سیر نزولی آن تا چه اندازه باشد بستگی به عملکرد و رویکرد دولت دارد.

وی تصریح کرد: بسیاری از کشورها توانسته‌اند تورم را به صفر برسانند و بی‌شک چنین توانایی در کشور ما وجود دارد و تنها نیاز به اهرمی برای به اجرا درآمدن آن داریم.

کردزنگنه اقدامات دولت را در این راستا تاکنون مثبت ارزیابی کرد و افزود: مهار نقدینگی، کنترل عرضه و تقاضا، انجام مرتب واردات، واریز شدن ارز به کشور همچنین کوتاه کردن دست افراد سودجو از اقداماتی است که تا کنون توسط دولت انجام گرفته است.

این کارشناس ارشد اقتصادی افزود: رشد و حمایت از بخش تولید، کاهش واسطه‌گری و تزریق سرمایه به تولید از موارد الزامی در راه طولانی دولت در رسیدن به تورم ۱۵ درصد به‌شمار می رود و انضباط اقتصادی و ثبات سیاسی را می‌طلبد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز