خبرگزاری کار ایران

کار‌شناسان اقتصادی در گفتگو با ایلنا مطرح کردند؛

نرخ ارز ۲۶۵۰ در بودجه تاثیری بر قیمت کالاهای وارداتی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۰۸

اگر نرخ ۲۶۵۰ در بودجه مبنا قرار گرفته باشد، نباید قیمت‌ها افزایش پیدا کند، چون در عمل ما مشاهده می‌کنیم که اکثر کالاهای وارداتی با نرخ آزاد وارد می‌شوند که این نرخ هم ثابت مانده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس معتقد است اگر نرخ ۲۶۵۰ تومان مبنای قیمت دلار باشد، نباید شاهد افزایش قیمت کالاهای وارداتی باشیم.

عزتی عضوهیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه اگر دولت به نرخ ارز تصویب شده در بودجه پایبند باشد، قیمت‌ها نباید افزایش پیدا کند، اظهار داشت: اگر نرخ ۲۶۵۰ در بودجه مبنا قرار گرفته باشد، نباید قیمت‌ها افزایش پیدا کند، چون در عمل ما مشاهده می‌کنیم که اکثر کالاهای وارداتی با نرخ آزاد وارد می‌شوند که این نرخ هم ثابت مانده است.

عضوهیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس افزود: با توجه به اینکه نرخ ارز در بودجه حدود ۲۶۵۰ تومان تعیین شده است، منطقی است که نرخ کالاهای وارداتی بر اساس همین نرخ تعیین شود، اما ما شاهد آن هستیم که نرخ ارز در مورد کالاهای وارداتی با نرخ آزاد محاسبه می‌شوند.

به گفته عزتی دولت در حرف نرخ ارز را در بودجه ۲۶۵۰ توماقیمت کالاهای وارداتی نداردن محاسبه کرده است، اما برای کالاهای وارداتی نرخ ۲۹۰۰ تومان محاسبه می‌شود و در این بین ما شاهد افزایش ۱۰درصدی درآمد دولت هستیم.

همچنین عباس شاکری رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه هنر نیست نرخ ارز در بودجه را از ۱۲۰۰ تومان به ۲۶۵۰ تومان افزایش دهیم، گفت: این نرخ اول در بازار به صورت سوداگرانه طی این سال‌ها افزایش پیدا کرد و بعد از آن امسال نیز دولت نرخ ارز را بدین گونه افزایش داد.

شاکری افزود: دولت در گذشته خود بزرگ‌ترین عرضه کننده ارز بوده و طی چند سال گذشته با این پدیده روبرو بوده‌ایم که دولت‌های قبلی با شاخصی چون نرخ ارز به کسب درآمد پرداخته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز