خبرگزاری کار ایران

از مجموع ۴ میلیون واحد روستایی در دست ساخت؛

یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد روستایی نوسازی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۲۵

امسال ۶۰ هزار واحد درحال بازسازی است / درخواست افزایش وام بازسازی واحدهای مسکونی از ۱۲ میلیون به ۱۸ میلیون تومان داده شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از ۴ میلیون واحد روستایی تا کنون یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد، نوسازی شده است.

به گزارش ایلنا، علیرضا تابش افزود: امسال ۶۰ هزار واحد در حال بازسازی است.

وی با بیان اینکه وام بازسازی واحد های مسکونی ۱۲ میلیون تومان است گفت: تقاضا کرده ایم این مبلغ به ۱۸ میلیون تومان افزایش یابد.

تابش درباره روند بازسازی مناطق زلزله زده کشور از حدود یک سال و نیم گذشته تا کنون افزود: در زلزله ۶ و ۴ دهم ریشتری ورزقان ۲۰ هزار واحد روستایی و ۴ هزار واحد شهری تخریب شدند و ۱۶ هزار واحد نیز آسیب دیدند.

وی گفت: ساخت ۱۰ هزار واحد روستایی پایان یافته و کار واحدهایی که نیاز به تعمیرات داشته اند نیز تمام شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: همه مالکان واحد های آسیب دیده وام بلاعوض خود را دریافت کرده اند و ۵ هزار کانکسی که ما در منطقه به عنوان سرپناه قرار داده بودیم اکنون جزیی از واحدهای مسکونی آسیب دیدگان شده است.

وی درباره زلزله ۵ و۸ دهم ریشتری خراسان جنوبی گفت: در این زلزله ۱۲۷۴ واحد مسکونی تخریب شده که اکنون ساخت ۱۱۰۰ واحد آغاز شده است و وام بلاعوض خود را دریافت کرده اند.

تابش با بیان اینکه در خراسان جنوبی خانه ها آسیب چندانی ندیده اند افزود: علت کند بودن روند بازسازی در این مناطق این است که مردم در خانه های قبلی خود ساکن هستند و کنار آن خانه جدیدی را می سازند.

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به زلزله ۶ و یک دهم ریشتری شهرستان دشتی بوشهر گفت: در این زلزله ۱۸۰۰ واحد مسکونی تخریب و به۵۰۰ واحد آسیب رسانده شد که برای ساخت همه آنها تامین اعتبار شده است.

وی افزود: برای ساخت ۱۲۰۰ واحد و تعمیر ۵۰۰ واحد برنامه ریزی کرده ایم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: ۴۵ میلیارد تومان نیز برای زلزله سراوان سیستان و بلوچستان تامین اعتبار شده است که به ۱۶۴۰ واحدی که در این زلزله آسیب دیده اند اختصاص می یابد.

وی به زلزله ۶ و ۲ دهم ریشتری بشاگرد هرمزگان اشاره و اضافه کرد: در این زلزله حدود ۳۰۰۰ واحد شهری و روستایی تخریب شدند و ۵۰۰ واحد آسیب دیدند که برای بازسازی آنها ۱۱۳ میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.

تابش گفت: خلاف مناطق دیگر که پول را در اختیار آسیب دیدگان قرار می دهیم به علت محرومیت منطقه بشاگرد، بنیاد مسکن مجری ساخت خانه های مسکونی است.

وی افزود: در این منطقه اسکلت ۲۱۰۰ واحد ساخته شده است و ۱۳۰۰ واحد، مسقف و ۳۰۰ واحد نیز به پایان کار رسیده اند.

وی درباره زلزله ۵ و ۷ دهم ریشتری دشتستان بوشهر نیز گفت: در این زلزله ۱۸۰۰ واحد، تخریب و ۳۰۰۰ واحد نیز آسیب دید که از ۱۰ هزار واحد مسکونی برای تخمین میزان آسیب ها بازدید شده است.

تابش افزود: برای مردم این منطقه حساب بانکی باز شده است و قسط اول وام بلاعوض را نیز در حساب هایشان واریز کرده ایم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای بازسازی مناطق زلزله زده دشتستان بوشهر ۸۸ میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.

وی درباره زلزله ۱۰ سال پیش بم نیز گفت: در این شهر ۹۵ هزار واحد ساخته و بازسازی شد و برخی مناطق بم بهتر از گذشته ساخته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز