خبرگزاری کار ایران

دبیر کل سابق بورس درگفتگو با ایلنا مطرح کرد:

دولت گذشته به درآمدهای خارجی هم چشم داشت / نادیده گرفته شدن بدهی‌های دولت در بودجه

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۳۴

در این چند سال اخیر به علت تحریم‌های آمریکا و اروپا بسیاری از کشور‌ها با ما مراوده اقتصادی نداشتند وگرنه دولت با گرفتن وام از دیگر کشور‌ها بدهکاری‌های برون مرزی نیز به بار می‌آورد.

دبیر کل سابق بورس و اوراق بهادار، با بیان اینکه دولت گذشته میزان بدهی دولت را به بانک‌ها و مؤسسات پولی و مالی برای تدوین یک بودجه سالانه در نظر نمی‌گرفت، گفت: در صورتی که کشور با تحریم اقتصادی مواجه نمی‌شد، شاهد افزایش بدهی دولت در حوزه برون مرزی بودیم.

حسین عبده تبریزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، به بحثخالی بودن خزانه اشاره کرد و بیان داشت: در این چند سال اخیر به علت تحریم‌های امریکا و اروپا بسیاری از کشور‌ها با ما مراوده اقتصادی نداشتند وگرنه دولت با گرفتن وام از دیگر کشور‌ها بدهکاری‌های برون مرزی نیز به بار می‌آورد.

این کار‌شناس اقتصادی، اظهار داشت: بی‌شک ما با کسری بودجه در این دولت مواجه هستیم چرا که بسیاری از درآْمدهای پیش‌بینی شده در دولت‌های نهم و دهم به واقعیت نرسیدند. به عبارتی دیگرکسری بودجه در این چند ساله اخیر منجر به این شد که بسیاری از هزینه‌های عمرانی پرداخته نشوند.

وی به نقاط ضعف دولت گذشته که منجر به بار آوردن این همه کسری شده است، اشاره کرد و عنوان داشت: دولت در بحثدر امد‌ها به مقدار ارز‌هایی که در هند و کره و دیگر کشور‌ها داشته‌ایم نیز چشم داشته یعنی درست به درامدی که در داخل کشور نیست واین در حالی بود که نمی‌بایست به عنوان درآمد مستقیم و صد در صدی به آن نگاه می‌کرد.

عبده تبریزی گفت: یکی دیگر از ضعفهای دولت قبل در نظر نگرفتن میزان بدهی‌های دولت به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری بود و با همین مقدار بدهی بودجه یک سال را تقدیم مجلس می‌کرد و این درحالی بود که بدهکاری‌های سال قبل پابرجا مانده است.

دبیر کل سابق بورس اذعان داشت: در این چند سال اخیر به علت تحریم‌های آمریکا و اروپا بسیاری از کشور‌ها با ما مراوده اقتصادی نداشتند وگرنه دولت با گرفتن وام از دیگر کشور‌ها بدهکاری‌های برون مرزی نیز به بار می‌آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز