خبرگزاری کار ایران

افت قیمت طلای جهانی در پی مثبت بودن روند مذاکرات هسته‌ای؛

قیمت سکه ۱۰ هزار تومان و دلار ۱۵ تومان کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۹۴

البته بهبود شاخص در اروپا و آمریکا را از دلایل دیگرافت قیمت طلا است.

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر، ضمن اعلام کاهش ۲۸ دلاری قیمت طلا در بازار جهانی، از افت قیمت سکه و دلار در بازار داخلی خبر داد.

محمد کشتی آرای در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به کاهش ۲۸ دلاری هر اونس طلا و رسیدن قیمت طلا به یک هزار و ۲۸۹ دلار، علت اصلی افت قیمت طلای جهانی را روند مثبت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵ + ۱ اعلام کرد.

این کار‌شناس فعال اقتصادی، در عین حال تصریح کرد: البته بهبود شاخص در اروپا و آمریکا را از دلایل دیگرافت قیمت طلا است.

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر در واکنش به این موضوع که اگر مذاکرات هسته‌ای به در این دور از گفت‌و‌گو‌ها به نتیجه نرسد، آیا باز هم شاهد نوسان و التهاب در بازار طلا و سکه و دلار خواهیم بود، بیان داشت: قطعا این موضوع اتفاق نمی‌افتد چرا که اقتصاد از روند نوسانی خود فاصله گرفته است و یک روند مثبت و با ثبات را طی می‌کند.

کشتی آرای گفت: نرخ سکه بهار آزادی طرح جدید و قدیم امروز شنبه یکسان و ۹۳۶ هزار تومان به فروش رفته است که نسبت به روز پنجشنبه بیش از ۱۰ هزار تومان کاهش داشته است.

به گفته وی، امروز شنبه، نیم سکه ۴۸۲ هزار تومان، ربع سکه ۲۸۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی ۱۸۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۹۵هزار تومان فروخته می‌شود.

کشتی آرای همچنین از افت ۱۵ تومانی قیمت دلار نسبت به روز پنجشنبه خبر داد و اظهار داشت: قیمت دلار امروز بین ۲ هزار و ۹۹۵ تا ۳ هزار تومان در نوسان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز