خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درگفتگو با ایلنا:

حذف سه دهک تنها تأمین کننده ۳ ماه بودجه هدفمندی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۷۲

دولت باید در فاز دوم تنها هدفمندی را به صورت غیرمستقیم و در قالب پوشش‌های اجتماعی اجرایی کند چراکه ادامه روند فعلی در فاز دوم هدفمندی نمی‌تواند پروسه اقتصادی توزیع منابع را به نحو مطلوبی اجرایی سازد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، حذف سه دهک از یارانه نقدی برای جبران کسری بودجه هدفمندی را بی‌تأثیر ارزیابی کرد و نسبت به آثار افزایش بار تورمی ناشی از اجرای فاز دوم هدفمندی هشدار داد.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه حذف سه دهک از هدفمندی یارانه‌های نقدی تنها تامین کننده ۳هزار و ۲۰۰میلیارد تومان نقدینگی برای ۳ماه خواهد بود، گفت: با توجه به کسری تراز عملیاتی برنامه هدفمندی، حذف سه دهک هیچ منافع بلندمدتی را برای تامین کسری بودجه دولت محقق نمی سازد.

وی با بیان این مطلب اظهار داشت: دولت برای کاهش کسری تراز عملیاتی باید فاز دوم هدفمندی را براساس قانون تصویب شده اجرا کند و در غیر این صورت کسری تراز عملیاتی با افزایش چشمگیری مواجه خواهد شد و این امر توان تولیدی کشور را بیش از پیش کاهش خواهد داد.

نماینده مردم گچساران در مجلس نهم تصریح کرد: دولت باید در فاز دوم تنها هدفمندی را به صورت غیرمستقیم و در قالب پوشش‌های اجتماعی اجرایی کند چراکه ادامه روند فعلی در فاز دوم هدفمندی نمی‌تواند پروسه اقتصادی توزیع منابع را به نحو مطلوبی اجرایی سازد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین از افزایش بار تورمی موجود روی اقتصاد به دلیل عدم اجرای فاز دوم هدفمندی و همچنین عدم اجرای مطلوب فاز اول هدفمندی خبر داد و گفت: تداوم این امر و بلاتکلیفی دولت درخصوص حامل‌های انرژی و فاز دوم هدفمندی موجب افزایش تورم انتظاری خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز