خبرگزاری کار ایران

یک اقتصاددان در گفت‌وگو با ایلنا:

حذف ۳۰ درصد جامعه از یارانه، کسری بودجه را تأمین نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۶۸

اصلاحات درخواست شده در بودجه ۹۲ از سوی دولت برای جبران کسری بودجه نه تنها راهگشا نیست بلکه تبعات منفی در صورت تصویب برخی از این اصلاحات ازسوی مجلس به بار خواهد آورد.

یک کارشناس اقتصاد کلان گفت: حذف ۳۰ درصد جامعه از دریافت یارانه نقدی نمی‌تواند کسری بودجه دولت را برطرف سازد.

بهروز هادی زنوزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: صرفه جویی ۶ هزار میلیارد تومانی دولت از محل حذف ۳۰ درصد جامعه از یارانه نقدی نمی‌تواند کسری بودجه دولت را جبران کند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر کشور در یک شرایط رکود تورمی به سر می‌برد، بیان داشت: اصلاحات درخواست شده در بودجه ۹۲ از سوی دولت برای جبران کسری بودجه نه تنها راهگشا نیست بلکه تبعات منفی در صورت تصویب برخی از این اصلاحات ازسوی مجلس به بار خواهد آورد.

این کارشناس اقتصادی به برخی از این تبعات اشاره کرد و یادآور شد: به حداقل رسیدن اعتبارات طرح‌های عمرانی و یا توقف کامل آنها به دلیل عدم دریافت اعتبارات به این گونه طرح‌ها، استقراض از منابع بانکی با استفاده از شیوه‌هایی مثل انتشار اوراق قرضه از مهمترین آثار منفی اصلاحات در بودجه ۹۲ است.

به گفته زنوزی می‌توان با صرفه جویی در اعتبارت طرح‌های عمرانی و یا محروم کردن دهک‌های بالای جامعه از دریافت یارانه نقدی کسری بودجه را تامین کرد.

وی تصریح کرد: در شرایط رکود تورمی نیز نمی‌توان درآمد مالیاتی را افزایش داد، لذا شرایط پیچیده‌ای در کشور حاکم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز