خبرگزاری کار ایران

قم می‌تواند قطب حوزه پوشاک باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۴۹۱

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت می گوید استان قم و به ویژه شهر قم به واسطه فضای حاکم و توریستی که ایجاد می‌شود، می‌تواند به عنوان پایگاه حوزه حجاب و حتی قطب حوزه پوشاک باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری مهر، با اشاره به مهم‌ترین اقدامات وزارتخانه در حوزه عفاف و حجاب گفت: نگاه مان به حوزه حجاب، نگاه زیست بومی است، یعنی برای سامان یافتن این زیست بوم، ابتدا باید اجزای آن وجود داشته باشد و سپس این اجزا با یکدیگر هماهنگ باشند؛ در مدت مسئولیتی که در وزارتخانه دارم، تا کنون اجزای زیست بوم وجود دارد و چندان نیازی به نهادسازی نداریم.

وی ادامه داد: در حوزه‌های تولید بازار، طراحی و هنری که کارگروه ساماندهی مد و لباس و سایر نهادهای دغدغه مند انجام می‌دهند، همکاری داریم اما در این میان آن موضوعی که بیشتر به چشم می‌آید، همگن بودن و هماهنگ بودن این اجزای زیست بوم است که شاهد عملکرد مناسبی هستیم؛ چراکه همچون اجزای بدن و یا ماشین صرف وجودشان کفایت نمی‌کند، بلکه زمانی معنا می‌یابد که با یکدیگر هماهنگ باشند و کار کنند. طی این مدت با کارگروه ساماندهی مد و لباس و دیگر نهادهای دغدغه مند همچون بسیج اصناف و صداوسیما ارتباط خوبی داشته‌ایم.

برگزاری ۲۰ نمایشگاه حجاب و عفاف در سراسر کشور

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت گفت: حاصل ارتباط اداره کل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت با دیگر نهادهای دغدغه مند حوزه پوشاک مجموعه اقداماتی بود که برگزاری رویدادها از جمله این اقدامات به شمار می‌رفت. طی مدت مسئولیتی که در این دفتر داشتم، نزدیک به ۲۰ نمایشگاه حجاب و عفاف در سراسر کشور همچون همدان، کرمانشاه، خراسان رضوی، خراسان شمالی و شیراز برگزار کردیم. همچنین در ایام نوروز در قشم و گلستان ادامه این نمایشگاه را درحال برگزاری هستیم.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه شهر خانواده از جمله نمایشگاهی بود که از نیمه دوم بهمن سال گذشته آغاز کردیم و تا پایان سال ادامه داشت و سعی داریم این نمایشگاه را به نمایشگاه قرآن بسط دهیم. همچنین برگزاری اینچنین رویدادهایی از جمله اقدامات کوتاه مدت مان در دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت بود.

ضرورت ایجاد پلاسکو حجاب و عفاف در کشور

گرجی گفت: از جمله برنامه‌های بلندمدت مان در دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت این است که معتقدیم باید به اصطلاح پلاسکو حجاب و عفاف داشته باشیم و تحقق این امر نیاز به ساختمان و زیرساخت‌هایی است که الزاماً در وزارت صمت نیست و باید نهادهای دیگر به تحقق این امر کمک کنند تا بتوانیم کارهای مقدماتی را انجام دهیم؛ امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

وی افزود: استان قم و به ویژه شهر قم به واسطه فضای حاکم و توریستی که ایجاد می‌شود، می‌تواند به عنوان پایگاه حوزه حجاب و حتی قطب حوزه پوشاک باشد. کارهای مقدماتی آن را با اداره کل صمت استان قم انجام داده‌ایم.

مواد اولیه کارخانه حجاب شهرکرد تأمین شد

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه چادر مشکی گفت: در حوزه چادر مشکی به حمایت از کارخانه حجاب شهرکرد پرداخته‌ایم تا این زنجیره تأمین شود و کمبود مواد نداشته باشند؛ همچنین در اواخر روزهای سال گذشته، کنسرسیوم تحقیقات ساخت رنگ مشکی حجاب را با حضور وزرای صمت، علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری تفاهم نامه‌ای را منعقد کردیم و هم اکنون درحال پیگیری موارد این تفاهم نامه هستیم.

گرجی گفت: نگاه مان نگاه تکمیل زیست بوم حوزه حجاب و عفاف است که این اتفاق باید رخ دهد؛ این زیست بوم بخش مهمی بنام ذائقه سازی دارد که نباید غفلت کنیم. زمانی که ذائقه باشد، بازار هم وجود دارد و تا زمانی که بازار باشد، تولید کننده این بازار را پیدا می‌کند و به سمت این بازار سوق می‌یابد؛ ما هم با همه تمام در این مسیر هستیم و آن را به طور ویژه در این دفتر پیگیری می‌کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز