خبرگزاری کار ایران

دبیر کارگروه زیست‌عفیفانه شورای فرهنگ عمومی کشور:

راهبردهای زیست‌عفیفانه، راهکار مناسبی برای ترویج حجاب و عفاف است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۲۱۵

زنجان دبیر کارگروه زیست‌عفیفانه شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه راهبردهای زیست‌عفیفانه، راهکار مناسبی برای ترویج حجاب و عفاف در جامعه است، گفت: این طرح، راهکار مناسبی برای ترویج حجاب و عفاف در جامعه است.

مهدی بیاتی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه جنگ حوزه عفت و برهنگی و با حیایی و بی‌حیایی در طول تاریخ ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: در این حوزه سیاست‌گذاری بی‌شماری شده است ولی باید به تفاوت سیاست‌گذاری و حکمرانی توجه داشت در موضوع حکمرانی، اقتضائات زمان و لحظه را در نظر می‌گیریم.

وی تصریح کرد: مسئله عفت عمومی موضوعی است که از آن نمی‌توانیم کوتاه بیاییم چرا که استدلال ما مبتنی بر وجه تمدنی و خواستگاه فرهنگ ایرانی ماست. اسلام وجه دوم ما است و در سوره نور و احزاب خداوند حجاب را واجب کرده و استدلال سوم نیز وجه سیاسی و اجتماعی و رعایت محرم و نامحرم مورد تاکید است.

این مسئول اضافه کرد: حکمرانی در حوزه عفاف و حجاب براساس راهبردهای زیست عفیفانه پیشنهاد می‌دهیم. ایستادن در نقطه اجماع و فهم اکثریت، عدم تلقی عقب‌نشینی در حوزه حجاب و عفاف، اقدامات سلبی باید در منظر عموم قابل دفاع باشد، اجرای قاطعانه اقدامات حتی در خصوص وابستگان به حکومت، ضمانت اجرایی دستورالعمل‌ها، توجه به میزان تمکن بخش‌های مختلف نظام و حمایت از فعالیت‌های مردمی هوشمند از  اصول و قواعد این راهبرد است.

دبیر کارگروه زیست عفیفانه شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه طرح پوشاک ساعد و خدمات برای ایجاد بستر عرصه پوشاک عفیفانه با قیمت مناسب اجرا می‌شود، گفت: اجازه مطالبه‌گری و کنشگری به مردم بدهیم و مردم در حوزه نظارت به ما آگاهی دهند.

امام‌جمعه زنجان در سخنانی با بیان اینکه وقتی امر به معروف ترک شود، اشرار بر شما مسلط می‌شوند، گفت: متاسفانه ۲۰ ساله‌های ما چیزی از حجاب نشنیده‌اند که قانع شوند.

آیت‌الله خاتمی با یادآوری اینکه ما باید از داشته‌های خود برای نسل جوان بگوییم، گفت: بایستی با روش اقناعی با نسل امروز سخن گفت. بحث حجاب از حجب است و اگر به عنوان یک سرشت احیا شود به سراغ حجاب می‌روند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز