خبرگزاری کار ایران

پریسا خواجه نژاد خبر داد:

برپایی جشنواره بزرگ یلدا در مجموعه های ورزشی کارگران

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۱۵۷

معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد داده تا در آستانه شب یلدا امسال برای نخستین بار جشنواره ای ورزشی تفریحی فرهنگی را در مجموعه های ورزشی سراسر کشور برای کارگران و خانواده های بزرگوار ایشان برگزار شود.

معاون اداره کل امور ورزشی از برپایی جشنواره بزرگ و سراسری شب یلدا در مجموعه های ورزشی کارگران سراسر کشور برای نخستین بار خبر داد و افزود: ایرانیان شب یلدا را از دیرباز مبارک و سمبلی از برکت، فراوانی، تندرستی ،شکرگزاری و شادمانی می دانستند. جشن هایی که در شب یلدا برگزار می شود یک سنت باستانی است که ریشه در آداب و فرهنگ و سنن و تاریخ و حتی جغرافیای ایرانیان دارد.

پریسا خواجه نژاد با بیان مطلب فوق افزود: به همین خاطر ضمن اینکه هدف مشترک تمام جشن های شب یلدا ، احیای سنت ها و فرهنگ ناب ایرانی است، هر استان و هر منطقه به فراخور فرهنگ و شرایط اقلیمی دارای مراسمی خاص خود می باشد اما تمام این مراسمی که در هر نقطه ایران برگزار می شود یک دیدگاه خاص دارد و آن هم نزدیکی خانواده ها و همچنین ایجاد شور و نشاط اجتماعی است.

خواجه نژاد اضافه کرد: به همین منظور معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد  داده تا  در آستانه شب یلدا امسال برای نخستین بار جشنواره ای ورزشی تفریحی فرهنگی را در مجموعه های ورزشی سراسر کشور برای کارگران و خانواده های بزرگوار ایشان برگزار شود. 

معاون اداره کل امور ورزشی اضافه کرد: اصل این جشنواره درراستای اهداف وزارتخانه و در جهت حمایت و صیانت از نیروی کار، ارتقا سلامت نیروی کار از طریق ورزش و تفریحات سالم  و همچنین ایجاد زمینه های نشاط و شادابی در بین کارگران و خانواده های محترم ایشان است.

وی با بیان اینکه این جشنواره ها ضمن احیای سنت های اصیل ایرانی به سرزندگی و ایجاد همبستگی بین اقوام مختلف جامعه هدف کمک زیادی می کند، افزود:  یقینا برپایی این گونه جشنواره ها (همانند جشنواره های بزرگ خانوادگی کارگران که دو دوره در بندرانزلی برگزار شد) می تواند ضامن احیای سنتهای ایرانیان و همچنین تقویت و گسترش سرمایه اجتماعی باشد.

خواجه نژاد در پایان گفت: این جشنواره بزرگ روز 5 شنبه 29 آذرماه در تمامی استانها و مجموعه های ورزشی کارگری سراسر کشور برپا خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز