خبرگزاری کار ایران

نشست مشترک فدراسیون ورزش همگانی و کارگری

کارگران قهرمان می توانند در رقابت های قهرمانی کشور ورزش های همگانی حضور یابند

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۵۳۷

در نشست مشترک دکتر امیر حسینی ریاست فدراسیون ورزش کارگری و دکتر مجدآرا ریاست فدراسیون ورزش همگانی تفاهم نامه همکاری در زمینه توسعه ورزش همگانی در جامعه کار و تلاش به امضاء رسید.

به گزارش ایلنا، در این نشست دکتر حسینی با اشاره به پتانسیل موجود در جامعه کار و تلاش و اهمیت ورزش سلامت محور به تلاش های فدراسیون ورزش کارگری برای توسعه ورزش همگانی در خانواده کارگران اشاره کرد و گفت: این فدراسیون در تلاش است با روش های مختلف سرانه ورزش کارگران را تا میزان ۱۵۰ دقیقه در هفته افزایش دهد.بر همین اساس به دنبال آن هستیم تا با انجام برنامه های ورزشی ملی و حضور در عرصه های بین المللی توجه عموم، بالاخص مسئولین و سازمان های عمومی را به ضرورت ورزش در جامعه کاروتلاش معطوف نماییم تا از این طریق بتوان با ایجاد انگیزه های لازم کارگران و کارفرمایان را به ضرورت انجام ورزش در محیط های کارگری ترغیب نمود.

حسینی در ادامه ضمن تشکر از همکاری های فدراسیون ورزش همگانی به زمینه های گسترش همکاری دو فدراسیون اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در اسناد بالادستی توجه لازم به ورزش کارگری صورت گرفته است و با همکاری های متقابل می توان در زمینه توسعه ورزش همگانی کشور گام های موثری برداشت. برگزاری فعالیت های ورزش همگانی مشترک و مشارکت جامعه کاروتلاش در مسابقات ورزشی و ورزش های عمومی فدراسیون ورزش همگانی گامی موثر در این امر خواهد بود.

رئیس فدراسیون ورزش کارگری همچنین با بیان اینکه عضویت روسای هیئت های ورزش کارگری در شورای ورزش همگانی استان ها امری ضروری است، اظهارداشت: حضور روسای هیئت های ورزش کارگری سراسر کشور در شورای ورزش همگانی استان ها می تواند زمینه ساز حضور قهرمانان رشته های مختلف ورزش کارگری در مسابقات قهرمانی کشورورزش همگانی باشد، تا با این امکان بتوان برای توسعه ورزش در جامعه کار و تلاش انگیزه مضاعفی را ایجاد نمود.

حسینی در پایان توسعه ورزش اصناف و فعال سازی این حوزه را امری ضروری شمرد و عنوان کرد: فدراسیون ورزش کارگری به دنبال تشکیل کمیته های ورزش اصناف جهت افزایش و هدفمند کردن ورزش این گروه از جامعه می باشد و تاکنون مقدمات جذب صنوف جایگاه داران و آتش نشانان فراهم شده است که امیدواریم با همکاری متقابل میان دو فدراسیون  در ساماندهی این مهم به نتایج مطلوبی دست یابیم.

در ادامه این نشست دکتر مجدآرا با تشکر از فراهم آوردن زمینه های همکاری مشترک و اعلام آمادگی برای هرگونه مساعدت در راستای توسعه ورزش همگانی در خانواده کاروتلاش اظهارداشت: به منظور استفاده از حداکثر پتانسیل موجود در ورزش کارگری می بایست در چارت سازمانی ورزش کارگری بازنگری انجام گیرد.در حال حاضر فدراسیون های ورزشی در تمامی رشته های ورزشی مسئولیت انجام ورزش همگانی را نیز برعهده دارند و با تجمیع پتانسیل های موجود امکان ارائه خدمات بیشتر فراهم خواهد شد.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی همچنین با اعلام آمادگی برای پذیرش روسای هیئت های ورزش کارگری در شورای ورزش همگانی استان ها خواستار مشارکت جدی این هیئت ها در برنامه های ورزش همگانی استان و نیز اجرای برنامه های مختلف در این خصوص شد و اظهارداشت: فدراسیون ورزش همگانی آمادگی دارد تا در رقابت های کشوری رشته های مختلف خود به فدراسیون ورزش کارگری سهمیه مستقل جهت حضور قهرمانان کارگر ارائه دهد، تا ورزشکاران این جامعه زحمتکش(جامعه کاروتلاش) امکان حضور مستقیم در مسابقات قهرمانی کشور ورزش همگانی را نیز داشته باشند.

مجدآرا در پایان اظهارداشت تا با همکاری فدراسیون ورزش کارگری و با درخواست واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک  می توان نسبت به برگزاری دوره های آموزشی مربیگری ورزش های همگانی در محل کارگاه ها و در ساعات متناسب با هرکارگاه اقداماتی انجام داد و برای حاضرین نیز گواهینامه های معتبر حضور و پایان دوره را نیز صادر نمود.

این نشست مشترک با امضاء تفاهم نامه ای در زمینه های فوق برای گسترش همکاری های دو فدراسیون به پایان رسید.

کارگران قهرمان می توانند در رقابت های قهرمانی کشور ورزش های همگانی حضور یابند

 

منبع فدراسیون ورزش کارگری
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز