خبرگزاری کار ایران

مجموعه‌هایی که به خانواده‌های کارگران آرامش می‌دهد

سنگاچین ؛ محلی برای ورزش، تفریح و آسایش

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۶۵۱

استراحتگاه منطقه سنگاچین بندرانزلی برای رفاه حال کارگران در سفر به استان گیلان احداث شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در سفر به استان گیلان در عبور از بندرانزلی کم کم باید از سرعت خود بکاهید چرا که تابلو استراحتگاه کارگران بندر انزلی با مناظر دلنوازش ناخودآگاه مهمانانش را به سمت خود می‌کشاند. کیلومتر ده جاده انزلی به آستارا و درست در نواره ساحلی به روستای سنگاچین می‌رسید و استراحتگاه کارگران بندرانزلی به نام همین روستای سنگاچین معروف است.

استراحتگاهی که بواقع جایی برای آسایش و آرامش خاطر است و وقتی وارد محوطه آن می‌شوی کاملا مشخص است که یک فضای دلباز و کاملا دلنشین آماده است تا از مهمانانش در فضایی زیبا و مطمئن پذیرایی کند.

فضای داخلی مجموعه با انواع درختان و درختچه ها و گل‌های رنگارنگ با ترتیبی خاص چشم نوازی می‌کند و کمی آنطرف تر صدای امواج دریاست که با برخورد به موج‌شکن‌های ساخته شده توسط متولیان مجموعه آهنگی موزون به وجود آورده است.

وقتی دریا آرام است صدای پرندگان و پرواز آنها با سروصدا همراه است اما این آرامش دریا همیشه پیام آور یک طوفان است. آرامش قبل از طوفان را اینجا کاملا می‌توانید لمس کنید.

  همچنین در کنار ساحل ، سفره خانه سنتی با ظرفیت همزمان60 نفرآماده پذیرایی از میهمانان است.

سالن اجتماعات مجموعه با ظرفیت 250 نفر با تجهیزات کامل صوتی و تصویری محل مناسبی جهت برگزاری سمینارها و همایشهای سازمان های دولتی و بخش های خصوصی است.

فضایی سرسبز و دلچسب همراه با نسیم آرام و خنک دریا و صدای دلنشین امواج در کنار محیطی زیبا با چیدمان تعدادی آلاچیق از دیگر جاذبه‌های این مجموعه فرهنگی ،تفریحی و ورزشی می‌باشد .

وجود پارک بازی کودکان ، سالن تفریح و ورزش ، همچنین زمین والیبال و فوتبال ساحلی فرصتی خاطره انگیز را برای شما وخانواده محترم فراهم نموده است .

دارای 24 واحد ویلایی ، 82 واحد سوئیت آپارتمان که مجهز به تمامی امکانات رفاهی است تا خانواده‌ها احساس خوبی داشته باشند.

همچنین این مجموعه دارای 2 ویلای ویژه (VIP) هم هست که در مواقع خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 مجموعه زیبای یاد شده با مساحت 22 هکتار از 108 واحد استراحتگاهی مجلل در قالب ویلا و سوئیت آپارتمان برخوردار می باشد . همچنین وجود 1100 متر ساحل و نزدیکی به مرداب زیبای بندر انزلی از دیگر جاذبه های این مجموعه بسیار دیدنی  است . وجود امکانات رفاهی همچون سالن اجتماعات، رستوران پارک بازی کودکان ، فضای سبز وسیع ، استخر بانوان زمین والیبال و فوتبال ساحلی ، رستوران سنتی ساحلی؛ محل حفاظت شده برای شنا ، سالن ورزشی و . . . از دیگر مزایای این مجموعه می‌باشد .

رستوران سرپوشیده مجموعه با دو سالن مجزا و ظرفیت پذیرای همزمان 200 نفر با بهترین غذاهای ایرانی و سنتی آماده پذیرایی از میهمانان است. البته طبیعی است که در فصل پاییز و زمستان میزان مراجعه کنندگان به اندازه بهار و تابستان نباشد ولی همیشه مهمانان خاص خود را از نقاط مختلف کشور دارد.

همین دهه دوم شهریورماه بود که حدود 80 خانواده کارگری از سراسر کشور در قالبب جشنواره تفریحی و ورزشی خانوادگی کارگران در این مجموعه دور هم جمع شدند و سه روز شیرین را در این جشنواره رقم زدند.

شاید بسیاری از خوانندگان خواهان نحوه استفاده از این استراحتگاه باشند که اطلاعات آن در سایت اداره کل امور ورزشی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی موجود است.

علاوه براین استراحتگاه ؛ استراحتگاههایی در مهدی‌شهر سمنان/ حاشیه دریاچه زیبای زریوار در استان کردستان/ زائرسرای کارگران مشهد در منطقه خوش آب و هوای کوه سنگی/ و زائرسرای شهر قم برای استفاده کارگران و خانواده محترم ایشان احداث شده است.

البته یک استراحتگاه بسیار مجهز و نمونه هم در محمود آباد مازندران وجود داشت که شهرداری محمودآباد در طرح تعریض قرار داد و هنوزهم جایگزینی برای آن معرفی نکرده است . طبق توافقات انجام شده شهرداری محمودآباد باید با تصاحب استراتگاه کارگران زمینی را در منطقه خوب تحویل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کند تا باردگیر استراحتگاه محمود آباد  توسط این وزارتخانه احداث شود. البته مقدمات اولیه صوت گرفته و اینکار هم بزودی توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی آغاز می‌شود.

نکته جالبی که همکاران ما از محموداباد گزارش کرده اند اینجاست که بخشی از استراحتگاه محمود اباد توسط شهرداری تخریب شده و تعدادی از سوییت ها و ویلاها و فضای سبز که با پول کارگران احداث شده بود مورد استفاده شهرداری قرار دارد!

سنگاچین ؛ محلی برای ورزش، تفریح و آسایش

گزارش از : سعید رضی‌پور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز