خبرگزاری کار ایران

همایش هم اندیشی مدیران ورزش کارگری در شرکت ایران خودرو برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۶۰۳

در این همایش در خصوص راهکارهای بهره گیری از ورزش برای ایجاد انگیزه در محیط کار و تولید و بهبود کیفیت زندگی کارگران بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش کارگری، اولین نشست مدیران ورزش کارگری مجموعه ایران خودرو با محوریت ورزش، نشاط و بهره وری و با همکاری فدراسیون ورزش کارگری و شرکت ایران خودرو برگزار شد.

در این همایش که با حضور بیش از 50 مسئول و کارشناس ورزش کارگری مجموعه ایران خودرو، دکتر حسینی سرپرست فدراسیون، مهندس شیعی مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی ایران خودرو، بیژن خراسانی نایب رئیس فدراسیون، ندیری مدیر سابق شبکه رادیویی ورزش، حسن حمیدی رئیس هیأت ورزش کارگری استا تهران، دکتر سخنگویی معاون اسبق سلامت سازمان بهزیستی و دکتر خدایاری برگزار شد؛ در خصوص راهکارهای بهره گیری از ورزش برای ایجاد انگیزه در محیط کار و تولید و بهبود کیفیت زندگی کارگران بحث و تبادل نظر شد.

مهندس شیعی در این همایش با بیان سخنانی پیرامون وضعیت ورزش کارگری در مجموعه ایران خودرو، هدف از برگزاری همایش امروز را اتخاذ راهکارهایی برای بهره وری بهینه کارگران شرکت ایران خودرو دانست و افزود باشگاه پیکان با فعالیت در 28 رشته ورزشی، تلفیقی از ورزش آماتوری و حرفه ای است.

دکتر سخنگویی آموزش صحیح ورزش، تحرک و فعالیت بدنی را به عنوان مهمترین عامل در ارتباط با کاهش آسیب ها و صدمات و افزایش سلامتی کارگران در محیط کار و تولید دانست و اضافه کرد؛ ورزش به عنوان یکی از عوامل ایجاد کننده شادی و نشاط در بین کارگران می تواند به سلامتی جسمی و روحی و از این منظر بهبود کیفیت زندگی کارگران بیانجامد که نتیجه این امر بیش از هر چیزی در بهره وری کار و تولید نمود خواهد یافت.

وی گفت بررسی ساختار بدنی و طراحی ورزش های مناسب برای کارگران می تواند به عنوان برنامه ای مناسب برای هر کارگاه و یا کارخانه در راستای حفظ سلامتی کارگرانش و از این نقطه نظر افزایش راندمان کاری آن مجموعه باشد.

دکتر خدایاری ضمن ارائه سخنانی پیرامون اسپانسرینگ در ورزش، هدف ورزش کارگری را در دو بعد همگانی و حرفه ای تشریح و بر سه اصل تبلیغ، بازاریابی و اعتماد سازی در بعد حرفه ای و کاهش اثرات روحی و روانی، افزایش بهره وری،ایجاد ساختار قامتی مناسب و کاهش دردهای عضلانی کارگران در رویکرد همگانی تاکید کرد.

در پایان دکتر حسینی ضمن تبریک و گرامیداشت هفته کارگر، اولین اقدام در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تدوین برنامه راهبردی ورزش این وزارتخانه در چند ماه گذشته عنوان و با اشاره به سخن دکتر هاشمی وزیر بهداشت مبنی بر وجود بیش از 11 میلیون دیابتی در کشور و افزایش هزینه بالای 2 هزار میلیارد در کشور، از سونامی انواع بیماری ها در سال های آینده نام برد.

وی اضافه کرد امروز شاخص های بهره وری سرمایه کمتر از 1 درصد را نشان می دهد. ایشان افزود ما در ورزش کارگری به دنبال تغییر در شیوه و سبک زندگی کارگران به کمک ورزش و فعالیت های مناسب با هدف بهبود کیفیت زندگی و رسیدن به وضعیتی بهتر همراه با ایجاد روحیه شادی و نشاط در بین اعضای جامعه کارگری هستیم.

دکتر حسینی ابراز امیدواری کرد فدراسیون ورزش کارگری با کمک کارخانجات سراسر کشور بتواند طرح سنجش سلامت و آمادگی جسمانی کارگران را به اجرا گذاشته و برای اولین بار نیز قصد دارد این طرح را در مجموعه ایران خودرو عملیاتی نماید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز