خبرگزاری کار ایران

در راستای ارائه نقطه نظرات و بررسی مشکلات ورزش کارگری کشور

برگزاری نخستین وبینار مسئولین فدراسیون ورزش کارگری با روسای هیات‌های ورزش کارگری کشور در سال 99

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۲۹۹

نخستین وبینار مسئولین فدراسیون ورزش کارگری با روسای هیات های ورزش کارگری کشور صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از فدراسیون ورزش کارگری نخستین وبینار مسئولین فدراسیون ورزش کارگری با روسای هیات های ورزش کارگری کشور با حضور جناب آقای دکتر صادقی فر معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر اسماعیلی دبیر کل فدراسیون ضمن تقدیر از حضور اعضای جلسه به تبیین اهداف برگزاری وبینار موصوف پرداخت.

در ادامه جواد رمضی رئیس فدراسیون ورزش کارگری به وعده خود در بدو ورود به فدراسیون اشاره نموده و گفت: با تصمیم گیری اخیر و تصویب عضویت روسای هیات های ورزش کارگری در مجامع عمومی و انتخاباتی سایر هیات های ورزشی استان ها و حق رای در مجامع موصوف، جایگاه هیات ها در سطح استان تقویت و موجب اثرگذاری آنان در سطوح تصمیم گیری خواهد بود.

رئیس فدراسیون ورزش کارگری افزود: با توجه به وضعیت فعلی رفع چالش های موجود اعم از بی تحرکی ورزشکاران و عدم برگزاری رویدادهای ورزشی در اثر شیوع ویروس کرونا مستلزم برنامه ریزی و مدیریت بحران از سوی مسئولین ورزش کارگری در تمامی سطوح می باشد.

وی در ادامه گفت: سالجاری شاهد اولین حضور روسای هیات های ورزش کارگری در مجمع عمومی عادی سالیانه فدراسیون پس از تغییرات ایجاده شده در اساسنامه بوده ایم. این حضور اثرات ارزشمندی را در بخش تصمیم گیری و اجرای برنامه ها و اهداف ورزش کارگری خواهد داشت.

ایشان انتشار ماهنامه فدراسیون ورزش کارگری را فرصتی مناسب جهت انعکاس مطلوب فعالیتهای هیات های ورزشی دانسته و در همین راستا خواستار همکاری مستمر روابط عمومی هیات های استانی با فدراسیون گردید.

وی پرداختن به امر آموزش مجازی در شرایط موجود را یکی از اقدامات موثر دانسته و تاکید کرد بسترهای مناسب در این زمینه ایجاد گردیده و برنامه های خوبی را برای مباحث آموزشی و دانش افزایی جامعه هدف پیش بینی نموده ایم.رئیس فدراسیون ورزش کارگری در خصوص راه اندازی وب سایت ویژه انجمن های ورزشی در آینده ای نزدیک خبر داد و این اقدام را در جهت بهره مندی حداکثری در اطلاع رسانی به موقع به جامعه کار و تلاش کشور دانست.

ایشان توجه به ابعاد همگانی ورزش کارگری را با اهمیت دانسته و راه اندازی و اجرای پویش دوشنبه های ورزش و کار را یکی از برنامه های ارزشمند و ماندگار از سوی فدراسیون قلمداد کرد.

وی در پایان به ضرورت و اهمیت برگزاری مستمر مجامع عادی سالیانه هیات های ورزشی پرداخته و این امر را موجب معرفی هرچه بهتر ورزش کارگری به جامعه دانست.

در ادامه جلسه مهندس حیدری مدیر کل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: یکی از اصلی ترین عوامل کاهش آسیب های اجتماعی و معضلات اجتماعی پرداختن به امر ورزش می باشد که فراهم نمودن بستر مناسب برای استفاده حداکثری جامعه هدف از امکانات موجود در سراسر کشور یکی از اصلی ترین اهداف مسئولین ورزش کارگری می باشد.وی اشاره کرد: ورزش در جامعه کارگری موجب تقویت و افزایش نشاط اجتماعی و بهره وری در تولید و توسعه و رشد اقتصادی کشور خواهد شد.وی افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که کارگران بتوانند بصورت کاملا رایگان از مجموعه های ورزشی کارگران موجود در کشور بهره مند گردند. در ادامه روسای هیات های ورزشی کارگران به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. 

در ادامه جلسه دکتر صادقی فر معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ابتدای سخنان از تلاش ها و اهتمام هیات های ورزشی کارگران و نقش موثر آنان در کسب موفیقت های کسب شده تشکر نموده و حجم برنامه های اجرا شده در فدراسیون ورزش کارگری را یک رکورد و موفقیت ارزشمند دانسته و گفت: موفقیت های چند سال اخیر ورزشکاران کارگر در مسابقات بین المللی حاصل تلاشها و عزم و اراده تمامی دست اندرکاران ورزش کارگری بویژه روسای عزیز هیات های ورزش کارگری کشور می باشد که با کمترین امکانات بزرگترین افتخارات و شگفتی را برای ملت عزیز ایران رقم زدند.

وی افزود: با وجود تمامی تحریم های ظالمانه سیاسی و اقتصادی اعمال شده بر کشور نتایج مطلوبی را در سطح بین الملل شاهد بوده و این موفقیت ها به حول و قوه الهی استمرار خواهد داشت.

ایشان گسترش فرهنگ پهلوانی در راستای اخلاق مداری، افزایش امید، افزایش وفاق ملی و نشاط اجتماعی را مهمتر از ابعاد قهرمانی دانسته و افزود:  فراتر از بودجه و منابع مالی عزم و اراده، امید و عشق همه دست اندرکاران ورزش کارگری در موفقیت های کسب شده اثرگذار بوده است.

ایشان در ادامه خبر داد: با پیگیری های صورت گرفته زمینی جهت احداث ساختمان جدید و دائمی فدراسیون تعلق گرفته که کلنگ احداث آن در آینده ای نزدیک در مجموعه ورزشی آزادی به زمین خواهد خورد.

وی در ادامه افزود: با توجه به بستر فضای مجازی که در فدراسیون و اداره کل امور ورزشی ایجاد شده با برنامه ریزی صحیح میتوان در مبحث آموزش اقدامات موثری را انجام داد که در ایام پساکرونا نیز میتوان از این فضا استفاده کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص برگزاری برنامه های همگانی فدراسیون تاکید کرد: با توجه به برگزاری برنامه پویش دوشنبه های ورزش و کار که توسط فدراسیون ورزش کارگری برنامه ریزی و به اجرا در آمده است انتظار می رود ضمن استمرار اینگونه برنامه ها شاهد حضور و مشارکت و حمایت مدیران کل استانها در این پویش باشیم.

وی در خصوص بهره مندی اعضای فدراسیون از مزایای کارت عضویت گفت: باید بسمتی حرکت کنیم که کارگران بتوانند با ارائه کارت از تسهیلات استفاده از استراحتگاهها و زائر سراهای کارگران بهره مند گردند.

دکتر صادقی فر در ادامه بر بهره مندی هیات های ورزش کارگری از منابع درآمدی حاصل از مجموعه های ورزشی کارگران در راستای ایجاد درآمد پایدار و ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف در چارچوب ضوابط و مقررات جاری تاکید کرد.

وی در خصوص ایجاد آکادمی ورزشی ویژه جامعه کار و تلاش کشور گفت: تاسیس آکادمی کشتی در مجموعه ورزشی شهید معتمدی از نخستین گام های ما در اجرای اهداف مورد نظر می باشد که باید در این خصوص به فکر ایجاد متعدد چنین اماکنی باشیم.

دکتر صادقی فر در پایان سخنانش به برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی در جهت خانه دار کردن کارگران اشاره کرد و افزود: در راه اجرای تفاهم‌نامه تاسیس مسکن کارگری در نشستی سه جانبه که مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت عمران شهرهای جدید و اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارگران ایران (اسکان) برگزار شد تصمیم نهایی برای اختصای زمین در چند استان بزرگ جهت احداث ۱۰ هزار واحد کارگری اتخاذ و نهایی شد که بزودی وارد فاز عملیاتی خواهیم شد.

در ادامه جلسه مجید جوادیان رئیس کمیته بین الملل فدراسیون به تشریح اطلاعات و نتایج مربوط به اعزام ورزشکاران کارگر به مسابقات بین المللی از سال۲۰۱۵میلادی تا کنون پرداخته و زمانبندی اقدامات و نحوه اعزام ورزشکاران و تیم ها به مسابقات جهانی کارگران (ایتالیا 2021)  را تشریح کرد.

 در پایان جلسه محمدرضا بهادران رئیس انجمن ورزشهای همگانی فدراسیون مطالبی را در قالب پاورپوینت با موضوع ضرورت پرداختن به ورزش و تبیین اثرات سوء کم تحرکی و بی تحرکی در کشور ارائه کرده و از اجرای برنامه پیاده روی همگانی در آینده ای نزدیک خبر داد.

در انتهای جلسه نیز رئیس فدراسیون ورزش کارگری به جمع بندی جلسه پرداخته و به پیشنهادات و نقطه نظرات مطرح شده از سوی روسای هیات های ورزش کارگری پاسخ داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز