خبرگزاری کار ایران

حریف اسپانیایی تکواندوکار ایرانی:

فرزان عاشورزاده؛ سریع، قدرتمند، مهاجم و باهوش است

جیسوس تورتوسا، نماینده تکواندو کشور اسپانیا اولین حریف عاشورزاده در المپیک ریو راجع به بازی امروز اظهار نظر کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از فدراسیون تکواندو، شاید نام «جیسوس تورتوسا» را به یاد داشته باشید، تکواندوکار اسپانیایی که توانست با یک ضربه مشت در پایان راند سوم نیمه نهایی وزن 58- کیلوگرم مسابقات گرندپری منچستر کار را به راند طلایی بکشد و در نهایت با یک ضربه کم فشار برنده بازی با فرزان عاشورزاده باشد، تکواندوکاری که پس از پیروزی مقابل نماینده کشورمان سر از پا نمی‌شناخت.

او که با مدال نقره مسابقات کسب سهمیه در قاره اروپا سهمیه شرکت در بازی‌های المپیک را بدست آورد، حالا می‌خواهد مدال طلای المپیک را تصاحب کند! و برای این هدف هم تمرینات سختی را پشت سر می‌گذارد. «بالاخره بعد از 2 سال سخت در مسابقات مختلف توانستم سهمیه المپیک را بدست آورم و حالا می‌توانم استراحت کنم و فقط بر روی بازی‌های المپیک متمرکز شوم. هدف من کسب مدال طلای این رویداد مهم است و من برای رسیدن به این هدف سخت تلاش می‌کنم. واقعا احساس خوبی است که میتوانی برای کشورت در بزرگترین رویداد جهانی مبارزه کنی.»

او در خصوص برنامه‌هایش تا زمان حضور در بازیهای المپیک به روابط عمومی فدراسیون تکواندو می‌گوید: «اردوی مشترکی را با کشورهای ایران و کره جنوبی در اسپانیا داشتیم. در ماه «مه» مسابقات قهرمانی اروپا را داشتم و در آنجا تکنیک‌های جدیدی را برای بازیهای ریو امتحان کردم. در ماه ژوئن هم 2 هفته در قاره آسیا بودیم و در آخرین ماه هم با تمام المپیکی‌های اسپانیا تمریناتمان را ادامه دادیم.»

تورتوسا در ادامه صحبت‌هایش به فرزان عاشورزاده اشاره می‌کند و می‌گوید: «من او را به خوبی می‌شناسم، باید گفت فرزان یکی از بهترین تکواندوکاران این روزهای جهان است و مبارزه با او برای من لذت‌بخش است. ما می‌دانیم که در ریو و در مبارزه دوم باهم مسابقه می‌دهیم و رقیبیم اما خارج از زمین مسابقه دوستان خوبی برای هم هستیم و امیدوارم او بعد از بازیهای المپیک بتواند برای استراحت به اسپانیا بیاید. من فکر می‌کنم قدرت اصلی فرزان در ضربات جلوی پای راستش است. او سریع، قدرتمند، مهاجم و باهوش است و انعطاف‌پذیری بالایی دارد که همه این فاکتورها از او مبارزی خوب می‌سازد. به غیر از فرزان، «تایی هون کیم» کره‌ای هم جزو سخت‌ترین رقبای من است. به هرحال فرزان و او نفرات اول و دوم رنکینگ هستند. اما من به سختی تمرین می‌کنم تا در المپیک توانایی و قابلیت‌های خودم را به همه نشان دهم.»

 

کد خبر : ۴۰۱۷۶۰