خبرگزاری کار ایران

وحید مرادی عنوان کرد:

قایقرانان ۲ تا ۴ سهمیه المپیک در بخش روئینگ کسب می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۴۳۱

دبیر فدراسیون قایقرانی با اشاره به برگزاری مسابقات انتخابی المپیک روئینگ گفت: پیش بینی ما کسب دو تا چهار سهمیه در این بخش است.

به گزارش ایلنا، وحید مرادی که در نشست تخصصی روز جهانی ورزش برای توسعه و صلح شرکت کرده بود در جمع خبرنگاران در مورد موقعیت قایقرانان برای کسب سهمیه المپیک در رشته روئینگ و اینکه چرا آنها در دو بخش آبهای آرام و بادبانی موفق به کسب سهمیه نشده اند توضیح داد.

وی اظهار داشت: قایقرانی همزمان سه بخش روئینگ، آبهای آرام و بادبانی را پوشش می دهد. این سه رشته در سطح جهان و قاره ها  فدراسیون های مستقل دارند در حالی که در ایران یکجا جمع شده و زیر نظر یک فدراسیون اداره می شود. این موضوع حجم کار را بالا می برد.

دبیر فدراسیون قایقرانی ادامه داد: شاید تا چند سال پیش که قایقرانی فعالیت زیادی نداشت ادامه همزمان  این سه رشته در یک فدراسیون ممکن بود. اما امروز به خاطر رشد ورزشکاران و گسترش ورزش، این کار غیر ممکن است.

وی با بیان اینکه سال گذشته و در جریان مسابقات جهانی ایتالیا فرصت کسب سهمیه در آبهای آرام را داشتیم خاطرنشان کرد: در این رقابت ها ورزشکارانمان با اختلاف کم نتوانستند به سهمیه برسند و تنها در بخش جانبازان توسط شهلا بهروزی راد صاحب سهمیه شدیم. در این بخش و از حضور در مسابقات جهانی آلمان فرصت کسب یک سهمیه دیگر را هم خواهیم داشت.

دبیر فدراسیون قایقرانی با یادآوری اینکه قایقرانی ایران برای المپیک لندن در بخش آبهای آرام به سهمیه دست یافت گفت: آن زمان سهمیه های مورد نظر در جریان مسابقات قهرمانی آسیا که میزبانی آن را داشتیم بدست آمد. این رقابت ها  در حالی در ایران برگزار شد که بسیاری از حریفانمان در قالب دیگر مسابقات گزینشی المپیک کسب سهمیه کرده بودند و این کار را راحت کرده بود.

مرادی در مورد رشته بادبانی و وضعیت ورزشکاران این رشته نیز تصریح کرد: در این بخش احمد احمدی اردوهای طولانی مدت در خارج از کشور داشت اما از حضور در مسابقات انتخابی المپیک که در ابوظبی برگزار شد نتوانست کسب سهمیه کند. باید بگویم در بخش آبهای آرام روی عادل مجللی حساب کرده ایم اما این قایقران هم نتوانست در مسابقات جهانی ایتالیا کسب سهمیه کند.

در ادامه دبیر فدراسیون قایقرانی با بیان اینکه روئینگ از ۸ سال پیش به طور جدی در ایران مورد توجه قرار گرفت اظهار داشت: حرکت برای کسب سهمیه المپیک در رشته روئینگ از ۱.۵ سال پیش شروع شد. اردوهای زمستانی خوبی در این زمینه برگزار شد. ورزشکارانمان سال ۹۳ در اسپانیا اردو زدند و سال ۹۴ هم در بخش دختران و پسران به ترتیب در هلند و اسپانیا اردو داشته اند. چند روز پیش تیم دختران ما پس از اردوی ۲۰ روزه در چین به اینچئون رسیدند و تیم پسران هم به کره سفر کرده است. مسابقات کسب سهمیه المپیک در رشته روئینگ در اینچئون و در همان پیستی برگزار می شود که بازیهای آسیایی برگزار شد.

مرادی با تاکید بر اینکه در این دوره رقابت ها گزینشی المپیک تنها قایق سنگین تک نفره و سبک دونفره شانس کسب سهمیه دارند، تصریح کرد: در مجموع در این دو بخش به ترتیب ۷ و سه سهمیه توزیع می شود اما این گونه نیست که سهمیه ها را کادو بدهند. ورزشکارانمان اردوهای خوبی داشته اند و پیش بینی مان این است توسط ۲ تا ۴ نفر در روئینگ کسب سهمیه کنیم. کار سختی در پیش داریم چون صدم ثانیه ها تعیین کننده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز