خبرگزاری کار ایران

تداوم طلسم اروپایی برای پاریسی‌ها؛ آنها باید حسرت بکشند

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۵۳۴

پاری‌سن‌ژرمن با خریدن نیمار به ارزش 255 میلیون دلار و کیلیان امباپه با 150 میلیون دلار دو نفر اول فهرست گرانترین فوتبالیست‌ها را در اختیار دارد.

به گزارش ایلنا، در تابستان 2017 که نیمار را آوردند، این باشگاه خودش را به عنوان قدرت اول فرانسه مطرح کرده بود با بردن چهار قهرمانی در پنج سال اخیر و جام‌های حذفی متعدد داخلی. دلیل اصلی آوردن نیمار و امباپه به پاریس برداشتن گام بعدی در اروپا بود، جایی که پاری‌سن‌ژرمن چهار بار پیاپی در مرحله یک‌چهارم‌ نهایی حذف شده بود قبل از لا رمونتادا، آن باخت فوق‌العاده 6 بر یک در مرحله یک‌هشتم ‌نهایی برابر بارسلونا که ستاره الهام بخشش نیمار بود.

آمدن این دو اما تغییر آشکاری در عملکرد و سرنوشت پاری‌سن‌ژرمن در رقابت‌های اروپایی نداشت و این تیم در سال 2018 به قهرمان نهایی مسابقات، رئال مادرید باخت و حذف شد و سال گذشته هم در یک بازی دراماتیک در مرحله یک‌هشتم‌ نهایی مغلوب منچستریونایتد شد اما بهانه طلایی برای دو حذف در دو سال گذشته نبودن نیمار بود؛ او بازی برگشت مقابل رئال مادرید را به دلیل مصدومیت و شکستگی استخوان کف پا از دست داد و همین سرنوشت در هر دو بازی با یونایتد نصیب او شد.

اوضاع این فصل کاملاً متفاوت به نظر می‌رسید چون نیمار و امباپه ستاره‌های تیم در پیروزی برابر بوروسیادورتموند در نخستین مرحله حذفی بودند، هر دو در بازی خارج از خانه در سیگنال آیدونا پارک گل زدند و ستاره برزیلی گل اول بازی را در پارک دو پرنس به ثمر رساند. وقتی در اوایل اردیبهشت تصمیم گرفته شد لیگ فرانسه نیمه‌کاره به پایان برسد و عنوان قهرمانی به پاریسی‌ها رسید، نگرانی از خستگی و مصدومیت هم در میان تیم قدرتمند پاریسی از بین رفت.

پاری‌سن‌ژرمن برای خودش برنامه ریخت که چند بازی دوستانه انجام دهد به اضافه دو حضور در فینال جام حذفی و جام اتحادیه فرانسه قبل از اینکه لیگ قهرمانان از سر گرفته شود. بخت هم با آنها یار بود تا در این مینی‌تورنمنت که در پرتغال برگزار می‌شود، به قهرمانی برسند چون در یک‌چهارم ‌نهایی باید با آتالانتا روبه‌رو شوند و در مسیری از قرعه‌کشی قرار گرفته‌اند که در آن خبری از منچسترسیتی، رئال مادرید، یوونتوس، بارسلونا و بایرن‌مونیخ نیست.

اما 26 دقیقه بعد از شروع دوباره فوتبال در فرانسه، امباپه یک تکل خشن از لویک پرن، بازیکن سنت‌اتین دریافت کرد و مجبور به ترک زمین شد.

حالا مشخص شده که مهاجم 21 ساله پاری‌سن‌ژرمن دچار آسیب‌دیدگی رباط بیرونی خود شده و تقریباً سه هفته دیگر نمی‌تواند بازی کند. خبر خیلی بدی است چون درست چهارشنبه دو هفته بعد در لیسبون باید به مصاف آتالانتا بروند. البته او شاید به بازی نیمه ‌نهایی که 28 مرداد برگزار می‌شود، برسد البته اگر تیمش صعود کند.

ضربه مهلکی به پاری‌سن‌ژرمن است چون امباپه در هفت بازی‌اش در این فصل لیگ قهرمانان اروپا پنج گل زد و پنج پاس گل داد و علاوه بر آن دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد تک بازی مرحله یک‌چهارم‌ نهایی در برابر آتالانتا بسیار سخت خواهد بود.

تیم ایتالیایی در سری A با زدن 96 گل بهترین خط حمله را به خود اختصاص داده و در مرحله قبلی لیگ قهرمانان در مجموع دو دیدار با نتیجه 8 بر 4 والنسیا را حذف کرده است. اگرچه نام امثال دووان زاپاتا، لوییس موریل، یوسیپ ایلیچیچ و پاپو گومز روی پوسترهای تبلیغاتی نایکی و همچنین صفحه اول FIFA21  دیده نمی‌شود اما تساوی اخیر 2 بر 2 این تیم در زمین یوونتوس (در حالی که بانوی پیر با گرفتن دو پنالتی جنجالی جان سالم به در برد) نشان داد تیم جان پیرو گاسپرینی با هر تیمی توان رقابت دارد.

اگرچه پاری‌سن‌ژرمن می‌تواند به الهام‌بخشی نیمار، مائورو ایکاردی و پابلو سارابیا چشم بدوزد اما آنخل دی‌ماریا برای این بازی محروم است، توماس مونیه به بوروسیادورتموند پیوسته و ادینسون کاوانی که قراردادش در خرداد به پایان رسیده، گفته می‌شود در مسیر انتقال به بنفیکا است.

شاید داستان باورنکردنی آتالانتا یک فصل دیگر داشته باشد و این یعنی طلسم اروپایی پاری‌سن‌ژرمن ادامه پیدا می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز