خبرگزاری کار ایران

مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در آمریکای جنوبی

آرژانتین مقابل قعرنشین متوقف شد و از برزیل عقب افتاد

دور هشتم بازی‌‌های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در آمریکای جنوبی با تساوی تیم‌ ملی آرژانتین و پیروزی برزیل آغاز شد.

به گزارش ایلنا، در هشتمین دور از بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آمریکای جنوبی، بامداد امروز (چهارشنبه) چهار بازی برگزار شد که در یکی از مهم‌ترین آنها تیم ملی آرژانتین در غیاب کاپیتان سرشناس خود لیونل مسی در خانه ونزوئلا، قعرنشین جدول رده‌بندی رقابت‌ها با تساوی 2 - 2 متوقف شد.

در این دیدار خوانپی در دقیقه 35 و خوسف مارتینس در دقیقه 53 گل‌های ونزوئلا را به‌ثمر رساندند. لوکاس پراتو در دقیقه 58 یکی از گل‌‌های خورده را برای آلبی‌سلسته جبران کرد و این تیم را به بازی برگرداند. هفت دقیقه به پایان کار هم نیکلاس اوتامندی گل دوم آرژانتین را به‌ثمر رساند و این تیم را از یک شکست خارج از خانه نجات داد.

در دیگر بازی مهم بامداد امروز، تیم ملی برزیل در خانه با نتیجه 2 بر یک از  سد میهمان خود کلمبیا گذشت. میراندا در دقیقه 2 گل نخست را برای برزیلی‌ها به‌ثمر رساند. مارکینیوس مدافع برزیلی‌ها با گل به خودی که در دقیقه 36 زد، بازی را به تساوی کشاند، اما نیمار در دقیقه 74 گل دوم سلسائو را وارد دروازه کلمبیا کرد.

اروگوئه و پاراگوئه نیز بامداد امروز به مصاف هم رفتند که این بازی را اروگوئه‌ای‌ها با اقتدار و با نتیجه 4 بر صفر به سود خود به پایان رساندند. ادینسون کاوانی، مهاجم پاری‌سن‌ژرمن دو بار در دقایق 18 و 55، کریستین رودریگس در دقیقه 42 و لوئیز سوارز در دقیقه 45 از روی نقطه پنالتی گل‌های اروگوئه را به‌ثمر رساندند تا این تیم 16 امتیازی شود و به صدر جدول رده‌بندی صعود کند.

در دیگر بازی‌ بامداد امروز نیز مصاف شیلی، قهرمان کوپا آمه‌ریکا با میهمانش بولیوی با تساوی بدون گل به پایان رسید. همچنین تیم ملی پرو در خانه‌اش با نتیجه 2 بر یک بر اکوادور غلبه کرد.

جدول رده‌بندی بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آمریکای جنوبی به شرح زیر است:

1- اروگوئه 16 امتیاز

2- برزیل 15 امتیاز - تفاضل گل 7+

3- آرژانتین 15 امتیاز - تفاضل گل 3+

4- کلمبیا 13 امتیاز - تفاضل گل 2+

5- اکوادور 13 امتیاز - تفاضل گل 1+

6- پاراگوئه 12 امتیاز

7- شیلی 11 امتیاز

8- بولیوی 7 امتیاز - تفاضل گل 4-

9- پرو 7 امتیاز - تفاضل گل 7-

10- ونزوئلا 2 امتیاز - تفاضل گل 12-

 

کد خبر : ۴۰۸۷۴۰