خبرگزاری کار ایران

وزنه‌برداری‌قهرمانی‌جهان - قزاقستان؛

وزنه‌برداران کره‌شمالی روی نوار قهرمانی / ناکامی ۲ پولادمرد ایران / بهروزی منتظر نتایج گروه A

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۶۲۵

آن گوک کیم از کره شمالی دومین طلای تیم ملی وزنه‌برداری کره‌شمالی را در رقابت‌های‌جهانی قزاقستان به دست آورد

آن گوک کیم از کره شمالی دومین طلای تیم ملی وزنه‌برداری کره‌شمالی را در رقابت‌های‌جهانی قزاقستان به دست آورد تا چینی‌ها با وجود استفاده از ۳وزنه‌بردار در اوزان ۵۶ و ۶۲، همچنان در حسرت طلا باقی بمانند.

به گزارش ایلنا، در رقابت‌های دسته ۶۲ کیلوگرم آن گوک کیم قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن و دارنده مدال نقره رقابت‌های جهانی ۲۰۱۳، با مهار وزنه‌های ۱۵۰ کیلوگرم در یکضرب و ۱۷۵ کیلوگرم در دو ضرب، با حدنصاب مجموع ۳۲۵ کیلوگرم روی سکوی قهرمانی ایستاد و برای نخستین بار بر مدال طلای رقابتهای جهانی بوسه زد.

این وزنه‌بردار کره‌ای درحالی عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد که چندی پیش در بازی‌های آسیایی اینچئون با حدنصاب ۳۳۲ کیلوگرم(۸ کیلوگرم بیشتر از رکوردی که در رقابت‌های جهانی قزاقستان به ثبت رساند) به مدال طلا دست یافته بود.

در این وزن چینی‌ها با جیانجون دینگ، قهرمان سال ۲۰۰۹ جهان امیدوار به کسب مدال طلا بودند، اما این وزنه‌بردار با حدنصاب مجموع ۳۱۲ کیلوگرم بعد از آن گوک کیم و اکو یولی ایراوان از اندونزی روی سکوی سوم ایستاد.

این در حالی است که تاکنون ۳ وزنه‌بردار ایران در این رقابت‌ها روی تخته رفته‌اند که عسکری و رضاییان با ناکامی روبرو شدند. تنها عسکری با قرار گرفتن در جایگاه دوازدهمی ۴۲ امتیاز تیمی برای تیم اعزامی ایران کسب کرد و رضاییان بدون دستاوردی با این رقابت‌ها وداع کرد.

بهروزی در گروه B با بالا بردن مجموع ۳۱۸ کیلوگرم بین ۳۰ وزنه‌بردار گروه‌های B، c و D عنوان نخست را کسب کرد و باید منتظر رقابت‌های وزنه‌برداران گروه A بماند تا رتبه‌نهایی وی نیز در بین شرکت‌کنندگان مشخص شود که چه امتیازی را برای تیم ملی کسب خواهد کرد. بهروزی که در کارنامه خود عنوان قهرمانی در سال ۲۰۱۳ آسیا را دارد، در دسته ۶۹ کیلوگرم کار خود را با مهار وزنه ۱۳۸ کیلویی آغاز کرد و در ادامه پس از ۲ بار تلاش، وزنه ۱۴۲ کیلوگرمی را هم بالای سر برد و پس از نماینده کلمبیا که موفق به مهار وزنه ۱۴۳ کیلوگرم شده بود، در مکان دوم قرار گرفت. وی در دوضرب عملکرد بهتری داشت و هر ۳ وزنه انتخابی مربیان را بالای سر برد. او کار خود را با مهار وزنه ۱۶۷ کیلوگرم آغاز کرد و در ادامه وزنه‌های ۱۷۲ و ۱۷۶ کیلوگرم را نیز بالای سر برد تا به این ترتیب با حدنصاب مجوع ۳۱۸ کیلوگرم، در میان ۳۰ وزنه برداری که روی تخته رفتند در صدر بایستد.

بهروزی که سال گذشته حدنصاب مجموع ۳۳۰ کیلوگرم را به عنوان بهترین رکورد شخصی برای خود به ثبت رسانده بود، در حالی در رقابت‌های جهانی قزاقستان به حدنصاب ۳۱۸ کیلوگرم رسید که بعد از بازی‌های آسیایی اینچئون، به دلیل مشکلات قلبی تمرینات خوبی را سپری نکرد و فقط یک هفته در کنار دیگر اردونشیان حضور داشت. رقابت‌های گروه A دسته ۶۹ کیلوگرم ساعت ۱۶:۳۰ امروز به وقت تهران با حضور ۱۲ وزنه بردار برگزار می‌شود.

مدال آوران دسته ۵۶ کیلوگرم

رده بندی مجموع
۱ - یان چول اوم(کره شمالی): یکضرب ۱۲۸، دوضرب ۱۶۸، مجموع ۲۹۶ کیلوگرم - مدال طلا
۲ - کیم توان تاچ(ویتنام): یکضرب ۱۳۶، دوضرب ۱۶۱، مجموع ۲۹۶ کیلوگرم - مدال نقره
۳ - کینگ کوان لانگ(چین): یکضرب ۱۳۳، دوضرب ۱۶۰، مجموع ۲۹۳ کیلوگرم - مدال برنز

رده بندی یکضرب
۱ - کیم توان تاچ(ویتنام): ۱۳۵ کیلوگرم - مدال طلا
۲ - فابین لی(چین): ۱۳۴ کیلوگرم – مدال نقره
۳ - کینگ کوان لانگ(چین): ۱۳۳ کیلوگرم – مدال برنز

رده بندی دوضرب
۴ - یان چول اوم(کره شمالی): ۱۶۸ کیلوگرم - مدال طلا
۵ - کیم توان تاچ(ویتنام): ۱۶۱ کیلوگرم – مدال نقره
۶ - کینگ کوان لانگ(چین): ۱۶۰ کیلوگرم – مدال برنز

مدال‌آوران دسته ۶۲ کیلوگرم

رده بندی مجموع
۱ - آن گوک کیم(کره شمالی): یکضرب ۱۵۰، دوضرب ۱۷۵، مجموع ۳۲۵ کیلوگرم - مدال طلا
۲ - اکو یولی ایراوان(اندونزی): یکضرب ۱۴۱، دوضرب ۱۷۵، مجموع ۳۱۶ کیلوگرم - مدال نقره
۳ - جیانجون دینگ(چین): یکضرب ۱۴۲، دوضرب ۱۷۰، مجموع ۳۱۲ کیلوگرم - مدال برنز

رده بندی یکضرب
۱ - آن گوک کیم(کره شمالی): ۱۵۰ کیلوگرم - مدال طلا
۲ - جیانجون دینگ(چین): ۱۴۲ کیلوگرم – مدال نقره
۳ - لوئیز خاویر ماسکوئرا لوزانو(کلمبیا): ۱۴۱ کیلوگرم – مدال برنز

رده بندی دوضرب
۱ - آن گوک کیم(کره شمالی): ۱۷۵ کیلوگرم - مدال طلا
۲ - اکو یولی ایراوان(اندونزی): ۱۷۵ کیلوگرم – مدال نقره
۳ - محمد هسبی(اندونزی): ۱۷۱ کیلوگرم – مدال برنز

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز